توزیع30 هزاروعده غذایی در موکب های استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع30 هزاروعده غذایی در موکب های استان در ایام اربعین خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حجت‌الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه بیش از 6 موکب بزرگ اربعین در استان کرمانشاه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی برای برپایی موکب هایی از محل نیت واقفان خیراندیش استان از جمله موقوفه حاج‌محمدتقی اصفهانی استفاده شده و امسال در این راستا بیش از 6 موکب بزرگ در سطح استان کرمانشاه برپا شده است.

توسلی با اشاره به اینکه مبلغان برای اقامه عزای حسینی، سخنرانی و پاسخ به شبهات به موکب‌ها اعزام می‌شوند افزود: موکب شماره یک در منطقه چالابه در هرسین، موکب شماره دو با عنوان موکب سیدالشهداء در فؤادی نرسیده به ماهیدشت، موکب شماره سه در قصرشیرین ، موکب شماره چهار در مرز خسروی، یک موکب نیز در امامزاده باقر بیستون و چند موکب دیگر در شهرستان‌های کنگاور و سنقروکلیایی نیز برپا خواهد شد.

 

توسلی با اشاره به اینکه در موکبها بحث تغذیه، اسکان، دارو و درمان، بحث برگزاری خیمه معرفت و پرسش و پاسخ به سوالات شرعی و سایر برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد گفت: در مسجد نزدیک پایانه خسروی در مسجد مرز خسروی مرکز فرهنگی ویژه ستاد اربعین از سوی اداره اوقاف راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها در موکب شماره یک، دو و موکب مستقر در بیستون بحث تغذیه زائران انجام خواهد شد گفت: تنها در موکب سیدالشهداء بحث اسکان زائران را داریم و همه اینها با همت موکب حاج محمد تقی اصفهانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موکب‌ها از نظر زیرساختی و امور برق و گاز باید تقویت شوند بیان کرد: برای جذب کمک‌های مردمی برای پذیرایی زائران باید اطلاع‌رسانی مناسبی از سوی رسانه‌های عمومی انجام شود.

راه‌اندازی 24 ساعته رادیو اربعین در مسجد مرز خسروی

توسلی با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران اربعین حسینی در موکب ها افزود: استقرار روحانیون و مبلغان جهت تبلیغ و سخنرانی، ضبط ویژه برنامه‌هایی در رادیو اربعین و راه‌اندازی 24 ساعته رادیو اربعین در مسجد مرز خسروی، برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، توزیع اقلام فرهنگی و تهیه نقشه عراق، کربلا، نجف و تقدیم آن به زائران از برنامه‌های فرهنگی این ایام است.

وی افزود: زیارت به نیابت از شهدا که هر کسی به نیابت از یک شهید زیارت کند و عکس شهید نیز تهیه شده و پشت عکس هم زیارت اربعین نوشته و به زائران تقدیم می‌شود نیز در دستور کار فرهنگی ما قرار دارد.

 

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.