رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه گفت: همکاری تنگاتنگ بین اصناف و نیروی انتظامی منجر به افزایش امنیت در جامعه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سرهنگ "محمد رستمی" رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه در جلسه هم اندیشی و تعامل نیروی انتظامی و اتاق اصناف که در محل سالن جلسات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر تعامل و ارتباط مطلوبی که بین ناجا و اصناف وجود دارد در کشور نمونه است.

وی با بیان اینکه اصناف نقش مهم و بی بدیلی در امنیت دارند، افزود: به عنوان مثال استفاده اصناف از دوربین های مداربسته، ضمن پیشگیری از وقوع جرم دارد، در کشف جرایم نیز به کمک پلیس می آید.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اضافه کرد: امیدوارم با کمک و همکاری اصناف از جمله مراکز اقامتی میزبان و خادم شایسته ای برای زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) باشیم.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز در این جلسه با قدردانی از تعامل مطلوب انتظامی استان با مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، گفت: سطح تعامل و همکاری انتظامی استان و اصناف در کشور بی نظیر است.

موسی سلیمی افزود: اگر نیروی انتظامی و خصوصا اداره نظارت بر اماکن عمومی همکاری مطلوبی با اتاق اصناف نداشته باشد، چرخه کار و خدمات رسانی در مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز طی سخنانی با اشاره به امنیت مطلوب کشور، گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و مشارکت مردم و اصناف است.

سرهنگ "احمد علی اکبری" به اهمیت نقش اصناف در نظم و امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: اصناف از ارکان امنیت کشورند و می توان آنها را کمربند ایمنی و امنیتی هر منطقه، شهر و استان دانست.

وی تصریح کرد: اصناف مورد وثوق پلیس و سایر دستگاه ها بوده و همواره در تحقیقات و بررسی های نظارتی، گزینشی و پلیسی محل رجوع بوده اند.

رییس اداره نظارت بر امامن عمومی با تاکید بر ضرورت همکاری اصناف با پلیس، خاطرنشان کرد : همکاری پلیس و اصناف باید تعاملی ۲ سویه باشد، چرا که کسب و کار و فعالیت اقتصادی تنها در یک محیط امن امکان پذیر است.

سرهنگ اکبری عنوان کرد: متصدیان هر یک از واحدهای صنفی باید با احساس مسئولیت، همانند یک پلیس عمل کنند و یاریگر نیروی انتظامی در مبارزه با جرایم باشند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به آموزش ها و هشدارهای پلیسی توسط اصناف، ادامه داد: بکار گیری آموزش و هشدارهای پلیس نقشی پیشگیرانه دارد و بیشترین تاثیر را در حفظ اموال اصناف و پیشگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت خواهد داشت.

سرهنگ اکبری همچنین با قدردانی از وفاق، تعامل، همگرایی و همسویی اصناف و پلیس استان، بیان کرد : کار در چنین فضایی لذت بخش است و منفعت و نتایج مثبت آن به اصناف و کل جامعه بر خواهد گشت.

 

انتهای پیام/ز

اصناف از ارکان امنیت کشورند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.