فرماندار تربت جام؛

ملت ایران در برابر زیادخواهی استکبار جهانی در کنار یکدیگر هستند

فرماندار تربت جام گفت: روز‌های ملی و مذهبی متعلق به هیچ جناح وجریان سیاسی نیست و این روز‌ها باید باعث هم افزایی و وحدت بیشتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رستمی فرماندار تربت جام در جلسه ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان  گفت: آمریکا نشان داد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و از فرصت جمهوری اسلامی برای اثبات خود استفاده نکرد و راهی را رفت که دشمنی را تقویت کرد و مردم هم در صحنه نشان دادن که در برابر زیاد خواهی استکبار در کنار یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان روز ملی و ضد استکباری متعلق به همه مردم و به خصوص دانشجویان و دانش آموزان است و باید به گونه برنامه ریزی انجام شود تا این قشر محرک جامعه در این برنامه‌ها پر شور و نشاط حاضر شوند.

فرماندار تربت جام با ابراز گلایه از حضور کمرنگ دانشگاه‌ها در مراسم روز ملی ۱۳ آبان در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته یک دانشگاه با تابلو و نشان در مراسم حاضر شد و دیگر مراکز عالی به چشم نیامدند و انتظار هست امسال پرشور‌تر ازگذشته شرکت کنند.

رستمی ادامه داد: دانشگاه‌های تربت جام در سکوت کامل به سر می‌برند و از برنامه‌های کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره خبری نیست که لازم است برنامه ریزی شود تا تشکل‌ها با جدیت بیشتر وارد شوند.

وی عنوان داشت: مناسبت‌های ملی و مذهبی باعث ایجاد وحدت می‌شود و باید به گونه برنامه‌های این روز صورت بگیرد تا به جناح و گروه خاصی منتسب و یا انتقاد نشود و به برنامه‌های ابلاغی شده کشوری اکتفا شود.

فرماندار تربت جام اعلام داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا به سمت میدان ولیعصر برگزار و دوباره نشان خواهیم داد که ملت و دولت در کنار یکدیگر با تبیعت از مقام معظم رهبری در مسیر انقلاب اسلامی پرشور‌تر ازگذشته در صحنه حاضریم.


استکبار ستیزی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود


حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام هم در این جلسه  گفت: آمریکا شیطان بزرگ و ۱۳ آبان فرصت مناسبی برای تبری جستن از شیطان بزرگ و استکبار ستیزی است که باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.
 
وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:اینکه ما روز‌های از سال را یوم الله می‌دانیم و در آن روز شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم به خاطر فسلفه وجودی قرآن است که می‌گوید شیطان دشمن آشکار پس وقتی می‌شناسید او را دشمن بدانید و در ۱۳ آبان اعلام دشمنی با شیطان می‌کنیم.

امام جمعه تربت جام گفت: آمریکا شیطان بزرگ و ۱۳ آبان فرصت مناسبی برای تبری جستن از شیطان بزرگ است و استکبار ستیزی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی با اشاره به تاریخ زندگی بشر افزود: در دوران‌های مختلف تاریخی بشر دچار برده داری بوده است که امروز می‌بینید داعش و طلبان که پرورش یافته شیطان بزرگ و استکبار جهانی هستند زن و کودکان را به فروش می‌رسانند و آمریکا می‌خواهد با هجمه به جمهوری اسلامی مردم ایران را برده و ذلیل ببیند و حضور مردم در راهپیمایی‌ها مختلف باعث نا امیدی او شده است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به علت خروج ابلیس از بهشت عنوان داشت: ابلیس به خاطر تکبر در برابر خداوند از رحمت الهی بی بهره شد آموزش و پرورش باید با تبین جنایات و خیانت‌ها آمریکا در حق ملت ایران تنفر از این حکومت متکبر را در بین دانش آموزان قبل از ۱۳ آبان در برنامه‌های روشنگری مشخص کند تا در راهپیمایی شاهد حضور چشمگیری و پر شور دانش آموزان باشیم.

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: آمریکا به عنوان بدهکارترین کشور جهان حاضر به تحمل دیگر کشور‌ها نیست وبه دنبال بردگی ملت‌ها و اگر می‌بینید به سپاه و نیرو‌های مجاهد حمله می‌کند برای ایستادگی آن‌ها روی پای خودشان است.

وی تاکید کرد: روز ۱۳ آبان روز تنفر از استکبار جهانی است که این امر باید ازدوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود که آموزش و پروش نقش مهمی در این امر دارد.

انتهای پیام/س، ج
 

برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار