فراهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

بررسی تغییر نام شورای شهر تهران توسط کمیسیون حقوقی شورا

عضو شورای شهر تهران گفت : کمیسیون حقوقی شورا در حال بررسی ابعاد حقوقی تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران،ری و تجریش است و هنوز جمع‌بندی این کمیسیون اعلام نشده است.

بررسی تغییر نام شورای شهر تهران توسط کمیسیون حقوقی شورامجید فراهانی عضو شورای اسلامی پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری جلسه شورای شمیرانات اظهار کرد: طبق قانون باید 3 نفر نماینده از شورای شهر تهران در شورای شمیرانات شرکت کنند که بنده به همراه احمد مسجد جامعی و الهام فخاری نماینده هستیم تا در جلسات شرکت کنیم و در آخرین جلسه شورای شمیرانات، الهام فخاری به عنوان نماینده شمیرانات در شورای استان و اینجانب نیز به عنوان رئیس کمیسیون برنامه بودجه و عمران شهری این شورا انتخاب شدیم. البته شورای شهر تهران سه نماینده دیگر در شورای شهرستان تهران و سه نماینده دیگر هم در شورای شهرستان ری دارد.

فراهانی در رابطه با موضوع تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و شمیرانات گفت: شمیرانات نیز همانند محلات مختلف مثل زرگنده و امامزاده معصوم(ع) یک محله است و فرق خاصی وجود ندارد که بگوییم فقط ری و شمیرانات را لحاظ کنیم، لذا این موضوع یک امر حقوقی است.

وی افزود: موضوع تغییر نام به این صورت است که به جای شورای شهر تهران نوشته شود «شورای شهر تهران حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات»،" اما در این باره هنوز به جمع بندی و نتیجه نرسیده اند و کمیسیون حقوقی شورا در حال بررسی ابعاد حقوقی این موضوع است و به محض جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است محمد سالاری عضو شورای چهارم و پنجم شهر تهران در شروع به کار شورای پنجم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عدم تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش را امری مغایر با قانون دانست و وعده داد که این موضوع در اولویت دستور کار شورای پنجم قرار گیرد.

انتهای پیام/

تغییر نام شورای شهر تهران از سوی کمیسیون حقوقی شورا بررسی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار