برداشت 45 تن شلغم برای اولین بار از اراضی اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از تولید 45 تن شغلم برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال برای اولین بار محصول شلغم در کشت دوم در سطح یک و نیم هکتار در شهرستان اردبیل تولید شد.

وی افزود: میانگین عملکرد تولیدی این محصول در شهرستان اردبیل حدود ۳۰ تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل انجام کشت دوم محصول در زمین های زراعی مستعد و حاصلخیز به منظور استفاده بهینه از اراضی زراعی و افزایش تولید در واحد سطح و افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان صورت می گیرد و شهرستان اردبیل به دلیل دارا بودن اقلیم سرد و کوهستانی شرایط مساعدی رابرای کاشت محصول شلغم دارد.

آقازاده گفت: کشت شلغم علاوه بر خواص خوراکی و درمانی آن به لحاظ عملکرد تولیدی بالا و ارزش تولید هر هکتار با احتساب حداقل قیمت فروش بسیار اقتصادی می باشد.

وی مناسب ترین زمان کاشت شلغم را در شهرستان اردبیل در اوایل شهریور ماه عنوان کرد و افزود: این گیاه در هوای سرد بسیار خوب رشد می کند و طول دوره رشد کوتاهی دارد و در حدود دو ماه آماده برداشت می شود و عملیات برداشت نیزبه صورت تدریجی و روزانه صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: از برگهای همه گونه های شلغم در صورتیکه زود برداشت شوند می توان به عنوان سبزی مصرف کرد، و یا اینکه توصیه می شود برگهای شلغم به عنوان کود سبز جهت تقویت زمین زراعی به خاک برگردانده شود.

وی افزود: کشت شلغم به دلیل دیر فسادپذیری می تواند جنبه صادراتی نیز داشته باشد و سالانه از راه فروش این محصول پرارزش سود بسیار خوبی را عاید کشاورزان کند.

 

انتهای پیام/ح

برداشت شلغم از اراضی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.