اسحق مولخو، فرستاده ویژه دیپلماتیک بنیامین نتانیاهو از سمت خود استعفاء کرد

اسحق مولخو، فرستاده ویژه دیپلماتیک و مشاور طولانی مدت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه بعد از انتقادهایی که درباره ماهیت ماموریت وی مطرح شد، از سمت خود استعفاء کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، اسحق مولخو، فرستاده ویژه دیپلماتیک و مشاور طولانی مدت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه بعد از انتقادهایی که درباره ماهیت ماموریت وی مطرح شد، از سمت خود استعفاء کرد.

اسحق مولخو در نامه ای خطاب به نتانیاهو که رئیس دفتر نخست وزیری اسرائیل آن را منتشر کرد، نوشت «من تقاضا می کنم مرا از وظایف فرستاده ویژه و مشاور دیپلماتیک نخست وزیری آزاد کنید».

این وکیل محتاط و مرد مورد اعتماد نتانیاهو در دوران نخست وزیری نتانیاهو از سال 1996 تا 1999 و سپس از سال 2009 خدمت کرده است.

او مذاکرات با فلسطینی ها را مدیریت کرده یا در مذاکرات شرکت کرده است و برای حل مشکلات حساس با اردن و مصر، دو کشور عرب همسایه اسرائیل که رژیم صهیونیستی با آنها توافقنامه صلح امضا کرده، به منزله دست نتانیاهو بوده است.

او فقط به نخست وزیر گزارش می داد و نمایندگان پارلمان گاهی از نبود شفافیت در اقدامات او انتقاد کرده بودند.

آوی گابی، رهبر حزب کار اسرائیل بعد از اعلام استعفای اسحق مولخو در توییتی اعلام کرد «در دولت من نه مولخو خواهد بود و نه شیمرون».

داوید شیمرون یکی از متهمان پرونده فساد مالی در خرید سه فروند زیردریایی توسط اسراییل از آلمان است.

انتهای پیام/

استعفای اسحق مولخو مشاور طولانی مدت بنیامین نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار