بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد ۱۳۹۶/۰۸/۰۴

افزایش ذخایر نفت خام آمریکا باعث کاهش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال انتشار داده های دولتی آمریکا در خصوص ذخایر نفتی این کشور، بهای طلای سیاه امروز (پنجشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل دسامبر با 2 سنت کاهش به 52 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 1 سنت کاهش 58 دلار و 43 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت روز گذشته به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی با 11 سنت افزایش همراه بود.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 856 هزار بشکه افزایش همراه بود. این درحالیست که کارشناسان انتظار کاهش 2.6 میلیون بشکه ای نفت را در این بازه زمانی داشتند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. پایبندی اوپک به این توافق بر افزایش بهای نفت به بالای 50 دلار در هر بشکه تأثیر زیادی داشته است.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، قیمت طلا امروز (پنجشنبه) با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 1281.20 دلار رسید. بهای طلا روز گذشته به پایین ترین سطح در دو و نیم هفته گذشته رسیده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار