گفتگوی عبدالله و نماینده اتحادیه اروپا با محوریت مسائل امنیتی و انتخابات

«رولاند کوبیا»، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کابل با «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی دیدار کرد.

گفتگوی عبدالله و نماینده اتحادیه اروپا با محوریت مسائل امنیتی و انتخاباتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رولاند کوبیا»، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کابل با «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی دیدار کرد.

در این دیدار طرفین دربارۀ برگزاری انتخابات، مبارزه با تروریسم، مذاکرات صلح، اصلاحات در نهادهای امنیتی و دولتی، روابط افغانستان با کشورهای منطقه و استراتژی تازۀ اتحادیۀ اروپا دربارۀ افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند. 

عبدالله عبدالله تعهد حکومت افغانستان برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه را یادآور شد و گفت: چالش هایی در این زمینه وجود دارد اما نهادهای انتخاباتی باید اعتماد مردم را کسب نمایند.

رئیس اجرائی افغانستان بر نقش مهم و تأثیر گذار اتحادیۀ اروپا در حمایت از برگزاری انتخابات افغانستان تأکید کرد. 

وی با اشاره به حوادث روزهای گذشته در افغانستان گفت: پاکستان در این درگیری ها نقش اساسی داشته است. 

عبدالله عبدالله در بخش دیگری از سخنانش از گسترش روابط افغانستان با جامعۀ جهانی سخن گفت و اظهار داشت: روابط افغانستان با کشورهای منطقه و جهان بهبود یافته است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان افزود: حمایت اتحادیه اروپا از پروسۀ مردم سالاری، توسعۀ اقتصادی و اصلاحات در نهادهای دولتی حیاتی است.

در ادامه این دیدار، آقای «رولاند کوبیا»، بر جایگاه ویژۀ افغانستان در نزد کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کرد و دربارۀ استراتژی تازۀ اتحادیۀ اروپا در افغانستان توضیح داد. 

وی همچنین به تداوم همکاری‌ و حمایت‌ اتحادیۀ اروپا در مبارزه با تروریسم و پشتیبانی همه جانبه از مردم و حکومت افغانستان تعهد کرد.

رولاند کوبیا با اشاره به روابط اعضای اتحادیه اروپا با کشورهای منطقه گفت که از نفوذ خود در زمینۀ تأمین صلح و ثبات در افغانستان و جلب حمایت کشورهای منطقه استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار