مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان:

بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور تا چند روز آینده/ملوانان کنارکی دربند دولت مرکزی سومالی هستند

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور گفت: هرگونه اخبار مبنی بر دزدیده شدن لنج ناخدا رحمتی و جلیل بخش با ۳۶ سرنشین به دست دزدان دریایی بی اساس است.

بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور تا چند روز آینده/ملوانان کنارکی دربند دولت مرکزی سومالی هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به بازگشت پیکر ناخدا رحمتی به کشور اظهار داشت:ناخدای لنج دریایی روز ۱۷ مهر ماه جاری براثر تیراندازی نیرو‌های گارد دریایی سومالی به شهادت رسید.

وی افزود: پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه و با وجود پیچیدگی کار به دلیل قطع روابط دولت رسمی سومالی با ایران با بازگشت پیکر این ناخدا موافقت شد و تاچند روز آینده پیکر این ناخدا توسط یک کشتی به چابهار می‌رسد.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان رایزنی‌ها برای بازگشت ۱۶ ملوان دیگر لنج ناخدا رحمتی که توسط دولت سومالی اسیر هستند در سطح عالی در جریان است.

وی خاطرنشان کرد:انتشار اخبار غیر رسمی از سوی برخی از افراد مبنی بر دزدیده شدن لنج ناخدا رحمتی به دست دزدان دریایی کاملا بی‌اساس است و این لنج در بند دولت مرکزی سومالی است.

میرمرادزهی هم چنین با اشاره به برخی اخبار مبنی بر ربوده شدن لنج همراه ناخدا رحمتی تاکید کرد:اخبار موثق وتایید شده‌ای مبنی بر ربوده شدن لنج ناخدا رحیم بخش با ۲۰ سرنشین که همراه لنج ناخدا رحمتی بوده است، نداریم.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان درباره ملوان زخمی شده لنج ناخدا رحمتی نیز گفت: باوجود رایزنی‌های گستره هنوز دولت سومالی درباره وضعیت سلامتی این ملوان که در تیراندازی زخمی شده، اطلاعاتی به ما ارائه نکرده است و رایزنی‌ها ادامه دارد.

شایان ذکر است، روز ۱۷ مهرماه جاری لنج ناخدا حیدر رحمتی با ۱۸ سرنشین مورد تیراندازی نیرو‌های گارد رسمی سومالی قرار گرفت که درنتیجه آن ناخدا رحمتی به شهادت رسید و یکی از ملوانان این لنج نیز زخمی شد وبقیه دستگیر شدند.

در چند روز گذشته خبری به نقل از رئیس اتحادیه صیادان چابهار وکنارک منتشر شده که ادعا می‌کند لنج ناخدا رحمتی ورحیم بخش با ۳۶ سرنشین در اسارت دزدان دریایی است که این موضوع از سوی مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان تکذیب شد.

 

انتهای پیام/پ

 

ماجرای دزدیده شدن  لنج دریایی ناخدا رحمتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.