نفریه در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

رفع ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان مناطق محروم با طرح یک وعده غذای گرم

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:طرح ارائه یک وعده غذای گرم به مدت یک سال ادامه دارد که با اجرای آن ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان شناسایی شده برطرف می شود.

ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق محروم و حاشیه نشینمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: طرح ارائه یک وعده غذای گرم ویژه کودکان مناطق محروم و نقاط حاشیه نشین، طرحی مشترک است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور اجرا می شود.

 نفریه افزود: وظیفه تامین هزینه های لازم برای ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق محروم و نقاط حاشیه نشین با سازمان بهزیستی کشور است و  اجرای آن نیز بر عهده وزارت بهداشت است.

 وی با بیان اینکه در چه نقاطی از کشور کودکان بیشتر از سوء تغذیه رنج می برند، از طریق طرح تعیین سنجی دفتر تغذیه وزارت بهداشت مشخص می شود، ادامه داد: از ۱۵ مهر ماه سال جاری تا کنون ۲۲۰ هزار کودک، روزانه یک وعده غذای گرم دریافت می کنند.

 مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: طرح ارائه یک وعده غذای گرم به مدت یک سال ادامه دارد که بر اساس پیش بینی های به عمل آمده با اجرای آن ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان شناسایی شده برطرف می شود.

 نفریه تاکید کرد: هدف از ارائه یک وعده غذای گرم، تنها برطرف کردن سوء تغذیه کودکان مناطق محروم و حاشیه نشین نیست، بلکه والدین این کودکان طی آموزش هایی با  فرهنگ سازی در زمینه رفع بدخوری در انتخاب مواد غذایی آگاه می شوند.

 وی با اشاره به این مطلب که معضل سوء تغذیه بسیاری از کودکان به دلیل بدخوری در مواد غذایی است، تصریح کرد: عوامل اجرایی طرح ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق محروم، در تامین غذای این کودکان از حبوبات بیشتر استفاده می کنند که معضل بدخوری این کودکان تا حدودی جبران شود.

 مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در حال حاضر کودکان مناطق محروم و حاشیه نشین ۱۳ استان کشور به طور کامل تحت پوشش دریافت یک وعده غذای گرم قرار دارند و استان های دیگر نیز به تدریج، طبق تعیین سنجی وزارت بهداشت به این طرح اضافه می شوند.

 نفریه در پایان یادآور شد: از مجموع ۲۲۰ هزار کودکی که روزانه یک وعده غذای گرم در مناطق محروم و حاشیه نشین سراسر کشور دریافت می کنند، ۶۵ هزار نفر از آنها شامل کودکان حاشیه نشین می شود و ۱۴۵ هزار کودک باقی مانده را کودکان روستاها و نقاط محروم تشکیل می دهند.

 انتهای پیام/

220 هزار کودک روزانه یک وعده غذای گرم دریافت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار