وزیر ارشاد در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه‌ باید مولد باشد و نه دلال خبر و گزارش/ جامعه بی‌رسانه مثل جامعه بدون سلاح در معرض خطر است

صالحی گفت: همان‌طور که جامعه بی‌سلاح در معرض تهدید​ و خطر است، جامعه بی‌رسانه نیز قابل تهدید است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلی امام خمینی (ره) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، صالحی وزیر ارشاد گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ماه‌های آغازین دولت دوازدهم نقطه عطفی در فرهنگ و رسانه کشور است. در دولت گذشته هم به لحاظ کمی و هم کیفی شاهد رشد رسانه‌ها بودیم.

وی با تاکید بر نقش رسانه در توسعه جوامع بیان کرد: تقویت بنیه ملی رسانه نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. همان‌طور که جامعه بی‌سلاح در معرض تهدید​ است، جامعه بی‌رسانه نیز قابل تهدید است.

وزیر ارشاد با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهد گسترش و فعالیت رسانه‌ها به شکلی غیر حرفه‌ای هستیم. در شرایط رشد ابزارهای فناوری و تکنولوژیک، رسانه‌های غیر حرفه‌ای می‌توانند فرصت عرض اندام پیدا کنند و رسانه‌های حرفه‌ای را از بین ببرند. این رسانه حرفه‌ای است که می‌تواند با مرجعیت و تولیداتش، جایگاه مناسبی را برای خود تعریف کند. رسانه‌ حرفه‌ای باید مولد باشد و نه دلال خبر و گزارش.

وی با اشاره به اهمیت گسترش رسانه‌های خصوصی گفت: تا به حال گام های خوبی برای مجوز رسانه های خصوصی برداشته شده است. حمایت های مالی از خیلی از رسانه‌های دولتی برداشته شد و این گام مهمی برای گسترش رسانه‌های خصوصی است.

گفتنی است؛ نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند. ­در نمایشگاه مطبوعات امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و ­پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند.

پوستر نمایشگاه نیز با نمادی از ارتباط نسل‌ها با نمایشگاه مطبوعات و ورود فناوری‌های نوین در کنار مطبوعات کاغذی بر در و دیوار شهر دیده می‌شود.

 انتهای پیام/

 

در این زمینه بیشتر بخوانید؛

 

جهانگیری در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات:

نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست/ هرکس نتواند نقد رسانه‌های رسمی را تحمل کند، به راه خطا می‌رود

 

معاون اول رئیس‌جمهور از غرفه‌های نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
تشکر از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
با صحبتتان موافقم
آخرین اخبار