رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود:

بیش از 100 هزار نفر از جنگل ابر و قطری شاهرود بازدید کردند

از نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر آبان، 100 هزار گردشگر مشتاق از جنگل ابر و قطری شاهرود دیدن کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: جنگل های ابر و قطری، آبشار مجن، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بیشترین آمار بازدید گردشگران به شهرستان شاهرود را به خود اختصاص می دهند.

 

رییساداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود افزود : تابستان امسال160 هزار تن از آثار طبیعی شهرستان دیدن کرده و مجموعه های تاریخی و فرهنگی هم 90 هزار بازدید کننده داشته است.

 

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی اقامت مسافران در سال جاری، اظهار داشت : استقبال بیشتر گردشگران از مناطق روستایی و منابع طبیعی شاهرود سبب شده تا مردم روستاهایی چون خرقان و خیج و نیز شهرهای کلاته خیج و مجن، برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اقدام کنند.

 

حسنی درخصوص کارهای انجام شده در مناطق گردشگری پر طرفدار شهرستان هم توضیح داد: فضاسازی، نورپردازی و اجرای سنگ فرش در راستای ساماندهی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی انجام شده و با ایجاد سکو، امکان اقامت شبانه 30 تن از مسافران در اطراف این مجموعه فراهم شده است.

 

رییساداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام را بهترین کمک به این مجموعه خواند و افزود : این مجموعه اکنون در فهرست ثبت موقت قرار گرفته و در صورت ثبت نهایی، از سوی سازمان یونسکو به تمام جهانگردان دنیا معرفی خواهد شد.

 

وی با اشاره به انتخاب مدیر پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان برای پیگیری این امر بیان کرد: با این حال نباید احساس شود که فقط سازمان میراث فرهنگی وظیفه پیگیری این موضوع را بر عهده دارد بلکه ثبت جهانی نیازمند همت جمعی مسوولان و مردم شهر است.

 

حسنی تصریح کرد : جلوگیری از بلند مرتبه سازی در اطراف مجموعه تاریخی و حفظ حریم منظری آن از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه کرد.

 

تابستان امسال 330 هزار مسافر در شهرستان شاهرود اقامت داشتند.

 

انتهای پیام / ذ

 

بازدید 90 هزار نفر از مجموعه های تاریخی و فرهنگی شاهرود در تابستان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.