نوری در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

برنامه اردکانیان هیچ اولویتی برای آب شیرین کن ها قائل نشده است

نماینده مردم شوش گفت: امروز آب‌شیرین‌کن‌ها باید در اولویت برنامه های وزیر باشند در حالی که برنامه ای در این محور وجود ندارد.

مخالف وزیز نیرو  سیدراضی نوریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو و در مخالفت با  رضا اردکانیان ضمن تأکید بر اینکه موضوع آب و خشکسالی امروز برای دنیا و ایران اهمیت بسیاری پیدا کرده است، گفت: یکی از دلایل مخالفت بنده با اردکانیان این است که این دانشمند مسائلی را تجربه کرده و 20 سال هم در وزارت نیرو در پست‌های مدیریتی بوده است، اما اکنون مسائل زیست‌محیطی و خشکسالی یکی از مشکلات عمده در کشور است.

وی ادامه داد: در دو سال آخر دولت اصلاحات که وی مسئولیت را پذیرفت، مشکلات استانی در حوزه آب ایجاد شد و با سدسازی‌های بسیار انتقال بین حوزه‌ای آب شکل گرفت.

نماینده مردم شوش با بیان اینکه امروز 150 هزار چاه غیرمجاز در کشور داریم، اظهار کرد: با توجه به بحران کم‌آبی در کشور از وزیر نیرو انتظار داریم تا برنامه‌ای مشخص و قاطع برای پاسخگویی به این مسائل داشته باشند.

وی با اشاره به آنکه آب مربوط به یک نسل نیست، تصریح کرد: حوزه آب مربوط به آینده است، 97 درصد آب دنیا شور، یک درصد شیرین و یک درصد بقیه یخ‌زده است.

نوری اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم آب شیرین کشور را در اختیار آیندگان قرار دهیم وزیر پیشنهادی نیرو چه برنامه‌ای دارد؟

نماینده مردم شوش خطاب به اردکانیان گفت: در برنامه‌های خود باید به اسناد بالادستی توجه می‌کردید، اما تنها 42 درصد از برنامه‌های شما با آن منطبق بوده و در دیگر موارد به آن توجهی نشده است.

وی ادامه داد: مانند الگوی برنامه کشت که هیچ تمهیداتی و برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

نوری با تأکید بر اینکه درباره آب‌شیرین‌کن‌ها و خرید این دستگاه‌ها هیچ برنامه و تمهیداتی در برنامه کاری اردکانیان وجود ندارد، افزود: امروز آب‌شیرین‌کن‌ها باید در رأس برنامه قرار بگیرد، به اسم آب شیرین اما با ایجاد صنایع بدون توجه به پالایش سرزمینی مشکلات عمده‌ای در کشور به وجود آمده است.

نماینده مردم شوش تصرریح کرد: عدم برنامه‌ریزی برای بازگرداندن چرخه آب که امری بسیار مهم ست در برنامه ارائه شده وزیر به چشم می‌خورد، در برنامه انتقال آب بین حوزه‌ای هم شفافیتی وجود ندارد و اردکانیان باید برای نمایندگان به صورت شفاف توضیح دهد، زیرا این موضوع موجب مهاجرت بسیاری از نخبگان شده است.

نوری با اشاره به اینکه امنیت آب از موضوع امنیت غذایی جدا نیست، خاطرنشان کرد: امروز برای پایدار بودن امنیت غذایی در کشور باید امنیت آبی را جدی بگیریم تا شاهد مشکلاتی در آینده نباشیم.

انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار