هاشم‌زائی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو:

اردکانیان محصور در جغرافیا نیست و شخصیتی ملی است

نماینده مردم تهران گفت: در طول 37 سال گذشته شخصیت ملی کم دیده ام اما اردکانیان با سوابقی که دارد فردی ملی است. 

اردکانیان محصور در جغرافیا نیست و شخصیتی ملی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده مردم تهران در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو و در موافقت با  رضا اردکانیان گفت: بنا نداشتم که در این دوره در موافقت با وزیر سخن بگویم اما آقای اردکانیان که معرفی شد احساس تکلیف کردم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شناختی که از اردکانیان دارد، بیان کرد: از رئیس جمهور تشکرمی‌کنم که سرانجام وزیری را معرفی کرد که می‌توانیم از او حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: بنا به آن دلایلی که مخالفان مخالف کردند، اردکانیان باید وزیر شود چون یک شخصیت ملی است و محصور در جغرافیا نیست.

هاشم زائی ادامه داد: متأسفانه در این 37 سال شخصیت ملی برای پذیرش مسئولیت کم داشته‌ایم و اکثرا منطقه‌ای فکر می‌کردند و به همین دلیل ما الان با چالش مواجه هستیم و آقای اردکانیان با سوابقی که دارد این ویژگی را دارد و ملی تصمیم می‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش دیگری از مأموریت وزارت نیرو در حوزه آب است، اظهار کرد: آب به علت چالش‌هایی که در منطقه کشور و بخش‌هایی از دنیا دارد دچار چالش است.

وی با اشاره به اینکه اکثر چاه‌ها بدون پروانه در دشت‌های کشور زده شده، بیان کرد: در گذشته می‌گفتیم این منابع آب زیرزمینی خدادادی و لایزال است و تا می‌توانید برداشت کنید و ما روزی دیدیم که چگونه دشت‌های کشور را به این روز انداخته‌ایم.

هاشم زائی با بیان اینکه از قبل انقلاب در وزارت نیرو کار می‌کرده، اظهارکرد:‌اردکانیان از 35 سال در این وزارتخانه مشغول بوده و من معتقدم بدنه وزارتخانه طی تماس‌هایی که با ما داشته او را قانع کرده است.

نماینده مردم تهران  تصریح کرد: زمانی که اکثر دشت‌های کشور به علت برداشت آب‌های زیرزمینی به این روز افتادند همه باید به این مسئله کمک کنند چون کشوری هستیم که برداشت ما از آب‌های دشت‌ها بیشتر از حد مجاز است و این وضعیت دشت‌ها را به کویر تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه ما در شبکه برق دو بحث تولید و انتقال را داریم، گفت: اگر ما بتوانیم دو درصد راندمان را اصلاح کنیم مثل این است که ده نیروگاه زده‌ایم و این در برنامه‌های آ‌قای اردکانیان وجود دارد.

هاشم زائی با تأکید بر اینکه اردکانیان وزارت نیرویی‌ترین کاندیدای وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: او با شهید عباس‌پور همکاری کرده و تأسیس شورای مرکزی جهاد ادارات در وزارت نیرو را در کارنامه خود ثبت کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تأسیس معاونت برنامه ریزی در امور اقتصادی قائم مقامی وزارت نیرو، معاونت امور آب و تأسیس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری را از دیگر دستاوردهای اردکانیان برشمرد.

انتهای پیام/ 

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار