سفیر پاکستان در کابل:

در مبارزه با تروریسم صادق هستیم

سفیر پاکستان در افغانستان با بیان اینکه کشورش در مبارزه با هر نوع تروریستی صادقانه عمل می کند، گفت: اکنون کشورهای منطقه باید در مبارزه صادق باشند و از اتهام به پاکستان خودداری کنند.

در مبارزه با تروریسم صادق هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر پاکستان در افغانستان با بیان اینکه کشورش در برابر تروریست ها هیچ انعطاف و تحملی ندارد و در مبارزه با هر نوع تروریستی صادقانه عمل می کند، گفت: اکنون کشورهای منطقه باید در مبارزه صادق باشند و از اتهام به پاکستان خودداری کنند.

«نصرالله خان» افزود: کشورش سال هاست با تروریست ها در حال مبارزه است و این نبرد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: راهبرد جدید نظامی آمریکا برای افغانستان به عنوان راهکار مبارزه با تروریسم اعلام شد که بدنبال آن وزیر امور خارجه آمریکا به کابل و اسلام آباد نیز سفر کرد و با مقامات دو کشورهای گفتگوهایی داشت و ما هم از مبارزه با تررویست استقبال می کنیم.

وی در پاسخ به صحت خبر ارائه فهرست تروریست ها از سوی آمریکا به دولت پاکستان برای نابودی آنها گفت که از تحویل چنین فهرستی بی اطلاع است و علت آن را دیدار وزیر خارجه آمریکا از پاکستان در روزهای اخیر دانست که او هنوز در جریان محتوای آن دیدار قرار نگرفته است.

نصرالله خان ایجاد دیوار در خط مرزی مشترک افغانستان و پاکستان را با هدف جلوگیری از رفت و آمد تروریست ها و قاچاق مواد مخدر دانست و افزود : افغانستان این خط مرزی را شناخته و قبول دارد که خطی به نام «دیورند» در اینجا وجود دارد و ما نیز بر همان خط دیوار می کشیم که مربوط به خاک پاکستان است.

وی روابط نزدیک افغانستان و هند را موضوع داخلی دو کشور خواند و گفت که افغانستان کشور مستقلی است و ارتباطش با کشورهای دیگر مربوط به خود آنهاست و پاکستان در این مورد اعتراضی ندارد اما ما هم باید ضمن حفظ روابط خود برای تعمیق آن اقدام کنیم.

وی در مورد خبر افزایش تعرفه گمرکی برای محصولات افغانستان و ایجاد مشکل برای بازرگان این کشور در صدور محصولشان به پاکستان آن را بزرگنمایی رسانه ای خود گفت که او ارتباط نزدیکی با بازرگانان افغان دارد و کشورش هرگز به افغانستان به عنوان بازار یکطرفه فروش اموال نگاه نمی کند و خواستار روابط خوب تجاری متقابل دو کشور است.

اتاق تجارت افغانستان در روزهای اخیر از افزایش تعرفه های گمرکی پاکستان بر کالاهای بازرگانان افغانستان خبر داده بود و اعلام کرده که این عوارض تا 120 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار