هاشمی رفسنجانی خبر داد

شورای شهر تهران اجازه ورود به مسئله سپنتا نیکنام را ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای شهر نمی‌تواند به مسأله پیش آمده در مورد عضو شورای شهر یزد ورود کند، چرا که مجری و برگزار کننده انتخابات، دولت و مجلس شورای اسلامی بودند.

شورای شهر تهران اجازه ورود به مسئله سپنتا نیکنام را نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: اولین موضوع مهمی که طی روزهای اخیر در تهران رخ داد، حادثه انفجار پالایشگاه شهید تندگویان بود که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: طی وقوع حادثه انفجار پالایشگاه شهید تندگویان، ۷ تن جان باختند و امیدواریم که یکی از مصدومان این حادثه نیز به زودی بهبود یابد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مسأله ای که در حال حاضر برای سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد پیش آمده است، تاکید کرد: شورای شهر تهران نمی‌تواند به این موضوع ورود کند، زیرا برگزار کننده و مجری انتخابات دولت بود و مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان ناظر در انتخابات حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: طی جلسه ای که در روزهای گذشته، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم، یکی از اعضا موضوع سپنتا نیکنام را با او مطرح کرد و لاریجانی هم قول داد که این موضوع را شخصا پیگیری کند.

 

توسعه خطوط ریلی مترو از جمله اقدامات مهم پدافندی در کشور است

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به روز پدافند ملی اظهار داشت: مترو نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد و یکی از کارهای زیرزمینی و پدافندی احداث و توسعه خطوط ریلی مترو است.

وی تصریح کرد: بر اساس شرایط شهر تهران باید در هر ۴ کیلومتر، یک ایستگاه مترو احداث شود و با افزایش خطوط مترو، امکانات وسیعی به این شهر اختصاص داده می شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: باید در هر ۱۰ تا ۲۰ هزار کیلومتر مربع، امکانات پدافندی مورد نیاز فراهم شود.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: هم دولت و هم شهرداری، باید به ایجاد و افزایش خطوط ریلی مترو نظر مثبت داشته باشند تا در بحث مدیریت بحران در شهر تهران دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/

صحبت های محسن هاشمی در جلسه هفدهم شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار