تنش بین اعضای شورای شهر و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

اعضای شورا به صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست در صحن شورا واکنش تند نشان دادند که وی به بعضی از واکنش‌ها پاسخ داد.

تنش بین اعضای شورا و رئیس سازمان حفاظت محیط زیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفدهمین جلسه شورا بعد از صحبت‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اعضای شورای پنجم هر کدام به نوعی واکنش‌های نسبتا تندی نسبت به صحبت های وی نشان دادند.

سید حسن رسولی عضو شورای شهر بعد از صحبت های کلانتری اظهار داشت: از من و شما بعید است که با صحبت‌های قشنگ به دنبال جلب توجه دیگران باشیم تا آن‌ها از ما خوششان بیاید. باید بگویید چه برنامه‌های عملیاتی دارید و مشخصا پروژه‌ای را مطرح کنید. اگر دولت مسئله آلودگی هوا را حل نکند، آلودگی تکلیف دولت را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: صنایع خودرو، لاستیک سازی و سیمان بدشان نیاید، اما مشکل آلودگی هوا به همین‌ها باز می‌گردد.

الهام فخاری عضو دیگر شورا بیان کرد: اینکه اقدام عملی در خصوص رفع آلودگی هوا انجام نشده است، پرسش مردم از مدیران اجرایی در چهار سال گذشته است. مردم حرفشان را در ساز و کارهای قانونی گفتند و همیشه ساز و کارها همراستا با یکدیگر بوده‌اند و این دستگاه اجرایی است که باید بگوید چه اقدامی کرده است. باید پرسید به لحاظ فرهنگی و اجتماعی آیا جای تأمل ندارد که انجام قانون در بسیاری از حوزه‌ها شجاعت نیاز داشته باشد؟

علیخانی عضو دیگر شورا و رئیس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای شهر خطاب به کلانتری گفت: آمار سهم 30 درصدی کامیون‌های فرسوده در آلودگی هوای تهران را از کجا آورده‌اید و مرکز این آمار کجا است؟. 70 درصد آلودگی در پایتخت مربوط به خودروها است، اما این آمارهایی که شما ارائه می‌دهید ممکن است ما را به اشتباه بیاندازد، لذا در دادن آمار دقت کنید.

نظری عضو دیگر شورا عنوان کرد: بسیاری از افراد در سازمان‌های مردم نهاد در خصوص آلودگی هوا و مسائل مربوط به محیط زیست به ما مراجعه می‌کنند و از اینکه نمی ‌توانند با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عیسی کلانتری در ارتباط و تعامل باشند، گلایه دارند و امیدوارم رئیس حفاظت محیط زیست به این موضوع مهم توجه کند.

در ادامه عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دوباره به تریبون شورا رفت تا به اظهارنظر اعضای شورا پاسخ دهد.

وی افزود: اینکه آمار 30 درصد از کجا آمده واقعیت این است که همکاران ما در دفتر هوایی سازمان آمار بالای 51 درصد را به ما گزارش دادند، اما چون شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به ما گفت 30 درصد است، ما همان را عنوان کردیم. لذا شما ببینید تردد 15هزار کامیون در شهر تهران چه وضعیتی ایجاد می‌کند و با 3 میلیون موتور سیکلت مقایسه کنید.

کلانتری ادامه داد: شهرداری تهران در سال نزدیک به20 هزار میلیارد بودجه دارد، این در حالی است که کل بودجه سازمان محیط زیست کشور 500 میلیارد تومان است. لذا شهرداری اگر در مسئله آلودگی تهران کمک کند به ما در رفع آلودگی کشور یاری رسانده است.

در ادامه هاشمی رئیس شورای شهر با مزاح گفت: فکر می‌کنم منظور کلانتری در مجموع این بود که شهرداری مثل سایر کارها که از امکانات و ماموران خود استفاده می‌کند، در مسائل مثل آتش زدن لاستیک‌ها نیز از ماموران بهره‌گیرد و اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار