توصیه به زائران اربعین حسینی (ع):

مراقب صدور ویزای جعلی باشید

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری، از زائران اربعین حسینی (ع) خواست مراقب ترفند کلاهبرداران در صدور ویزا و روادید جعلی باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ یوسف آقابزرگی با اشاره به اقدام برخی مراکز غیرمجاز و افراد سودجو در صدور ویزا و روادید جعلی یا سایر موارد غیرقانونی همزمان با ثبت نام زائران اربعین حسینی (ع) برای اعزام به کشور عراق، از زائران خواست توجه و مراقبت لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ویزا فقط در قالب گروه‌های ۵ تا ۵۰ نفره و با معرفی یک سرگروه صادر ‌می‌شد افزود: امسال صدور ویزای زیارت اربعین، به صورت انفرادی و با ثبت در گذرنامه صورت می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ثبت نام زائران این استان در ۱۰ دفتر خدمات زیارتی مجاز اصلی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن و سامان و دو دفتر خدمات زیارتی فرعی با نظارت این مدیریت در شهرستان لردگان در حال انجام است.

آقابزرگی اضافه کرد: ویزای زائران این استان در حال حاضر از دفتر کنسولگری عراق در اصفهان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه ثبت نام، صدور ویزا و بیمه برای هر زائر حدود دو میلیون ریال است که شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه ویزا، ۱۸۸ هزار ریال هزینه بیمه، حدود ۶۷ هزار ریال هزینه خدمات پزشکی هلال احمر و حدود ۵۰ هزار ریال مابقی هزینه دفتر کارگزاری است.

آقابزرگی تأکید کرد: در صورتی که افراد به صورت آزاد ویزا دریافت کرده اند، برای بیمه کردن خود از طریق دفاتر بیمه استان اقدام کنند.

وی با تأکید بر اهمیت خروج و ورود قانونمند زائرین اربعین و ضرورت داشتن گذرنامه با شش ماه اعتبار از زمان تشرف، از متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی خواست در اولین فرصت نسبت به دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند تا با کمبود وقت و ازدحام در ایام اربعین مواجه نشوند.

آقابزرگی یادآور شد: ویزای زائران به مدت یک ماه اعتبار دارد و مرز شلمچه نیز برای خروج زائران چهارمحال و بختیاری تعیین شده است.

به گفته وی: سال گذشته ۱۱ هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا اعزام شدند.

شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع)، مسیر ۸۰ کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

انتهای پیام/خ

زائران اربعین مراقب افراد سودجو در صدور ویزای جعلی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار