سرپرست تعزیرات حکومتی :

رسیدگی به ۵۶۰۰ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۸۵۴ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی سطح استان وارد شده که از این تعداد ۵ هزار و ۶۰۳ فقره رسیدگی و مختومه شده است.

رسیدگی به ۵۶۰۰ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمدحسین اشرفی سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی حضرت امام (ره) در نامه‌ای حق تعزیرات حکومتی را از دولت سلب و مجمع تشخیص مصلحت نظام را مامور تصمیم‌گیری در این زمینه کردند، مجمع نیز در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۶۷ با تصویب ۲ قانون تحت عنوان قانون تعزیرات حکومتی و قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی، رسیدگی به تخلفات بخش غیردولتی را به محاکم انقلاب اسلامی و دولتی را به کمیسیون‌­های تحت نظارت وزارت کشور محول کرد.

وی ادامه داد: این امر تا اواسط سال ۱۳۷۳ ادامه پیدا کرد، اما به لحاظ ضرورت کنترل دولت بر امور اقتصادی و لزوم هماهنگی مراجع قیمت‌گذاری و توزیع کالا و خدمات و اجرای مقررات و ضوابط مربوط به آن، با تصویب ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹ مهرماه ۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام همه امور تعزیرات حکومتی بخش دولتی و غیردولتی، اعم از بازرسی و نظارت، رسیدگی و صدور حکم قطعی و اجرای آن به دولت (قوه مجریه) محول شد تا بر اساس قانون تعزیرات حکومتی مصوب اقدام کند که این امر نیز تاکنون ادامه دارد.

اشرفی اضافه کرد: همچنین جهت مبارزه با پدیده شوم قاچاق، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ ۱۲ آذرماه ۹۲ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بر اساس این قانون بخش اعظمی از امر رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی محول شد.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از فعال شدن سامانه تلفنی ۱۳۵ خبر داد و گفت:: به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی سامانه ۱۳۵ فعال شده و از این پس شهروندان می‌توانند از طریق این شماره گزارشات و شکایات خود را به تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا در زمان مشخص شده رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای تماس‌ها و اینکه فقط یک خط در حال حاضر برای این سامانه در نظر گرفته شده، از شهروندان تقاضا داریم صرفاً در حوزه‌های صلاحیتی سازمان که مربوط به کالا و خدمات، بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی و قاچاق کالا و ارز است اعلام شکایت و گزارش داشته باشند و در صورت مشغولی سامانه نیز جهت ارتباط صبور باشند، زیرا سامانه برای هر تماس به مدت ۲ دقیقه در حالت مشغول قرار می‌گیرد تا با کیفیت و بهترین شکل صدای مخاطب ضبط شود.

اشرفی افزود: در سراسر استان شهروندان می‌توانند شکایات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند و حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری نتیجه به شاکی و گزارش‌دهنده اطلاع داده می‌شود. علاوه بر سامانه تلفنی ۱۳۵، سامانه پیامکی ۵۰۰۰۵۱۵۰۱۰ و سایت www.T۱۳۵.IR نیز در جهت رفاه شهروندان در ارسال گزارشات و شکایات فعال است.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و ارتباطات، حجم بالایی از گزارشات و شکایات به رسانه‌ها ارسال و اعلام می‌شود و به دلیل اینکه تمامی موارد قابل رصد نیست از رسانه‌های استان نیز تقاضا داریم تا موارد را جهت رسیدگی و پیگیری به روابط عمومی تعزیرات حکومتی با شماره ۳۳۲۳۲۳۳۴ اعلام کنند.

وی  افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۸۵۴ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی سطح استان وارد شده که از این تعداد ۵ هزار و ۶۰۳ فقره رسیدگی و مختومه شده و متخلفین در حق دولت و شاکیان خصوصی جمعاً به پرداخت ۲۶۷ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

اشرفی افزود: بیشترین میزان محکومیت استان مربوط به حوزه قاچاق کالا است که علاوه بر محکومیت به جزای نقدی، متخلفین به ضبط کالای مکشوفه و در برخی پرونده‌ها ضبط خودروی حامل قاچاق محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/ع

ورود بیش از پنج هزار  پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار