همکاری 7 وکیل نیکوکار با کمیته امداد خراسان شمالی

در شش‌ماهه امسال 700 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از خدمات حقوقی این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی روحانی رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان خراسان شمالی میز خدمت» حقوقی از سال 95 تاکنون با همکاری وکلای نیکوکار سطح این استان به اجرا رسیده است، گفت: این طرح برای حل مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاده‌ هم‌اکنون در حال اجرا است.

 روحانی با اشاره به همکاری هفت وکیل نیکوکار استان خراسان شمالی با کمیته امداد در اجرای طرح میز خدمت افزود: در قالب اجرای این طرح، هم اکنون در شهرستان‌های شیروان و بجنورد با توجه به وسعت دامنه مددجویی هرکدام دو وکیل با این نهاد همکاری دارند و در شهرستان‌های اسفراین و آشخانه و فاروج نیز هرکدام یک وکیل در حال فعالیت هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه نبود وکیل در شهرستان‌های محروم گرمه و جاجرم و راز و جرگلان باعث شده تا طرح «میز خدمت» در این شهرها به اجرا نرسد و ناآگاهی حقوقی مددجویان در عدم توانایی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق آنها مشکلاتی را برایشان ایجاد کند، از وکلای نیکوکار سطح استان دعوت کرد تا در این کار خیر دستگیر نیازمندان تحت حمایت این شهرستان‌ها باشند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه راه‌اندازی میز خدمت حقوقی بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را حل کرده است، گفت، خوشبختانه در نیمه نخست امسال 105 مورد از مشکلات حقوقی خانوارهای نیازمند این نهاد رفع شده است.

روحانی در ادامه بابیان اینکه اداره حقوقی کمیته امداد استان خراسان شمالی نیز همواره خدمات حقوقی از قبیل تنظیم دادخواست و شکوائیه و مشاوره حقوقی را به مددجویان ارائه می‌دهد، گفت: در شش‌ماهه امسال 700 مددجو از خدمات حقوقی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت 254 مشاوره و راهنمای حقوقی در مباحث خانواده و املاک به مددجویان این نهاد ارائه‌شده است، بیان کرد: 93 مورد تنظیم شکوائیه،50 تنظیم لایحه دفاعیه، 55 مورد شرکت در جلسات دادرسی تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های حقوقی این نهاد در طول نیمه نخست امسال بود.

انتهای پیام/آ

خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.