شورای عالی صلح افغانستان با تحریم سران طالبان مخالفت کرد

شورای عالی صلح افغانستان با قرار گرفتن سران و اعضای ارشد طالبان در فهرست گروه های تروریستی کمیته اجرایی شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کرد.

شورای عالی صلح افغانستان با تحریم سران طالبان مخالفت کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان با قرار گرفتن سران و اعضای ارشد طالبان در فهرست گروه های تروریستی کمیته اجرایی شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کرد.

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیروز در دیدار با «غیرت عمروف»، رئیس جدید کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در کابل پیشنهاد کرده بود که «ملا هبت‌الله» رهبر طالبان و سایر اعضای ارشد  این گروه در فهرست تحریم‌های این سازمان قرار گیرند.

«عزیزالله دین محمد»، معاون شورای عالی صلح افغانستان  گفت این شورا هرگز نخواسته است که سران طالبان در فهرست تحریم شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که شورای عالی صلح افغانستان بتواند با این گروه وارد مذاکره شده و به نتیجه برسد.

«زلمی زابلی»، نماینده مجلس سنای افغانستان نیز گفت  که سیاست دوگانه دولت  در برابر طالبان ناکام است زیرا در صورتی که درهای صلح هنوز روی طالبان باز است، عبدالله عبدالله با این اقدام بهانه‌ای برای ادامه جنگ به این گروه می‌دهد.

این نماینده افغان تاکید کرد که بهترین گزینه دولت افغانستان در برابر طالبان دنبال کردن سیاست مذاکره است.

دولت افغانستان پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان و کشورهای جنوب آسیا در تلاش است فشار بیشتری بر طالبان وارد شود تا این گروه مجبور به نشستن پشت میز گفت وگوهای صلح با دولت شود.

گروه طالبان تاکنون با این فشارها کوتاه نیامده بلکه با افزایش حملات خود به پایگاه نیروهای افغان و وارد کردن تلفات سنگین به این فشارها واکنش نشان داده تا القا کند فشار بر این گروه بی اثر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار