نابودی دندان‌ها به بهای داشتن لبخند هالیوودی

دبیر علمی هفدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی از عوارض مُد لبخند هالیوودی خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دبیر علمی هفدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی، گفت: لبخند هالیوودی بسیار زیباست اما باید توجه داشت که در صورت انجام اقدامات ترمیمی فقط به منظور زیبایی  خطر حساس شدن دندان ها، پوسیدگی های مجدد، مشکلات پریو دنتال وجود دارد، به ویژه اگر این اقدامات را افراد غیر متخصص بدون در نظر گرفتن وضعیت بیمار و بهداشت او انجام دهند.

وی با اشاره به مد لبخند هالیوودی گفت: یکی از معیارهایی که الان مد شده داشتن دندان های بسیار سفید است اما باید این را  در نظر بگیریم قبل از اینکه دندان های خودمان را سفید کنیم، اصول اولیه مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان را فرا بگیریم.

کسرایی ادامه داد: افرادی که می خواهند دندان های هالیودی داشته باشند بدانند که این کار در دراز مدت موجب حساس شدن دندان ها، پوسیدگی های مجدد و تغییر رنگ  لبه های دندان ها می شود و در روش هایی مثل «ونیر»، باید دندان تراش بخورد که این کار باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

دکتر شاهین کسرایی با اشاره به برگزاری هفدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی از فردا در هتل اسپیناس پالاس، اظهارکرد: در اولین سمپوزیوم بین المللی که همزمان با کنگره برگزار می شود، ۶ سخنران خارجی از کشوهای امریکا، ایتالیا و سوئیس حضور خواهند داشت و طی سه روز صبح و عصر موضوعات علمی و دیدگاه های آموزش روش های درمانی با توجه به دانش و تجربیات استادان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: بهتر است  وقتی بیمار به دندانپزشک مراجعه می کند، بیش از زیبایی به حفظ دندان های او اهمیت دهیم.

کسرایی افزود: فرد از سن ۶ سالگی یعنی زمان رویش دندان ها تا زمانی که به سن ۷۰ سالگی می رسد باید بتواند دندان هایش را حفظ کند و با پیشگیری، جلوی هزینه های اضافی گرفته می شود.

وی اظهار کرد:  بهداشت دهان و دندان در کنترل پوسیدگی و بیماری لثه موثر است و ار بروز مشکلات  و هزینه ها جلوگیری می کند  و موجب می شود تتا فرد دندان هایی داشته باشد که سال ها بتواند از آنها استفاده کند.

وی با بیاناینکه سخنرانان را مهمانان خارجی تشکیل می دهند، افزود: این افراد در آموزش روشهای درمانی کلینیکی تخصصی و حرفه شان بسیار متبحر هستند و جدیدترین روش های درمانی را مورد بحث قرار خواهند داد.

کسرایی گفت: رشته ترمیمی جز رشته های پایه دندانپزشکی و مادر است و یکی از چالش های ما این است که دنداپزشکان ما به جای اینکه ترمیم را به عنوان کنترل پوسیدگی و بازسازی فانکشن و زیبایی دندان بدانند بیشتر بحث زیبایی صرف را مطرح می کنند، در صورتی که زیبایی زمانی خوب است که اصول آن  آموزش داده شده باشد و در نهایت دندانپزشک باید بتواند کار زیبایی را با توجه به تمامی موارد مورد نیاز بیمار انجام دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این کنگره جدیدترین روش های درمان های زیبایی مورد بحث قرار می گیرد و برای تمامی همکاران ۱۴.۵ امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

 

هفدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، از ۱۰ تا ۱۲ آبان ۹۶ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

بلایی که مد لبخندهالیوودی سرتان می آورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار