پیش‌بینی برداشت بیش از 2 تن بادام زمینی در پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از پیش‌بینی برداشت 2 هزار و 400 تن بادام زمینی در شهرستان پارس‌آباد خبر داد. ‏

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی‌اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد افزود: عملیات برداشت بادام‌ زمینی به روش مکانیزه از اراضی شهرستان پارس‌آبادمغان چند روزی است که شروع شده و تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد.

وی گفت: امسال 680هکتار ازاراضی این شهرستان به کشت بادام‌زمینی اختصاص یافته که این میزان سطح زیر‌کشت نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود بیش از 2400 تن بادام‌زمینی برداشت شود.

حسنیان تصریح کرد: رقم کاشته شده بادام‌زمینی در پارس‌آباد رقم گلی بوده و با غلات تناوب زراعی دارد، دانه بادام‌زمینی دارای 30  تا 50درصد روغن و 25درصد پروتیین است و کشت این محصول به حاصلخیز بودن خاک کمک می‌کند و نیز درآمد خوبی برای کشاورزان بادام زمینی کار دارد.

وی افزود: بادام زمینی جزو محصولاتی با ارزش افزوده در سطح بالایی است که توسعه و کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند به ویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی این قابلیت و توانایی را دارد که در تناوب با غلات قرار بگیرد و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی کند.

انتهای پیام/ح

افزایش 50 درصدی سطح زیر کشت بادام زمینی در پارس آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.