مدیرکل پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: متاسفانه در ایران فقط 9.3 درصد مردم در مقابل بحران‌ها آمادگی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ یوسفی‌پور ،مدیرکل پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران ظهر امروز در نخستین همایش پدافند غیرعامل شرکت‌های گاز استانی که به میزبانی شرکت گاز استان قم در سالن همایش‌های ونوس برگزار شد، با اشاره به اینکه 98 درصد کشور زیر پوشش شرکت ملی گاز است، اظهار کرد: 75 درصد مساحت کشور ایران جزو قسمت‌های بحران خیز است که نیازمند افزایش تمهیدات ایمنی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت گاز بعد از انرژی هسته‌ای خطرناک‌ترین صنعت است، عنوان کرد: در برطرف کردن بسیاری از مشکلات نیازمند همکاری و آماده سازی مردم هستیم چرا که در ایران فقط 9.3 درصد مردم در مقابل بحران‌ها آمادگی دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حوادث رخ داده در سال‌های اخیر در حوزه صنعت نفت، مطرح کرد: 100 درصد حوادث رخ داده به دلیل بی‌نظمی پیمانکارها و عدم نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها است و بسیاری از مشکلات و حوادث به دلیل بی‌دقتی و سهل انگاری در مسائل پایه‌ای صنعت نفت است.

یوسفی‌پور با بیان اینکه نیروهای بخش پست امداد گاز باید از چابکی، سرعت و دقت برخوردار باشند، تصریح کرد: نیروهای پست امداد باید با تمرین‌های شبانه روزی سرعت و دقت خود را افزایش دهند تا آمادگی‌های لازم در مقابل حوادث را بدست آورند.

وی خاطرنشان کرد: بحث پدافند غیرعامل و تمهیدات ایمنی باید قبل از طراحی در نظر گرفته شود و در مرحله طراحی نیز در دست اجرا قرار گیرد زیرا در مدت زمان طراحی انجام تغییرات در سازه‌ها بسیار سخت و هزینه بر است.

انتهای پیام/ش

مدیرکل پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران در همایش پدافند غیرعامل شرکت گاز استان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار