قائم مقام وزیر نفت؛

آینده اقتصاد کشور در گرو توسعه صنعت پتروشیمی است

قائم مقام وزیر نفت گفت:توسعه صنعت پتروشیمی تا حدود زیادی به شرایط و روابط بین المللی و حمایت‌های قانونی بستگی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مرضیه شاهدایى در مراسم آغاز به کار بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی در مشهد با بیان اینکه آینده اقتصاد کشور در گرو توسعه صنعت پتروشیمی است افزود: توسعه و پایداری این صنعت بسیار وابسته به شرایط و روابط بین المللی و حمایت‌های قانونی نظام است.

وی گفت: شرکت‌های تولیدی صنعت پتروشیمی انسجام بسیار بالایی دارند که از این فرصت برای توسعه این صنعت می‌توان به خوبی استفاده کرد.

قائم مقام وزیر نفت با تاکید بر این که دنیای امروز، دنیای رقابت است، خاطرنشان کرد: برای کسب بازار‌های جهانی صنعت پتروشیمی، باید شرکت‌ها یکپارچه و همسو باشند.

شاهدایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ترکیه، افزود: در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی برای حل مسائل تعرفه صادراتی صنایع کشور میان رایزن وزارت صنعت، معدن و تجارت و مقام‌های ترکیه‌ای انجام شد که بر مبنای آن قراردادی تنظیم خواهد شد که در پیوست آن، تعرفه بیشتر محصولات پتروشیمی به جز ۲ محصول با گرید خاص که در ترکیه تولید می‌شوند، کاهش می‌یابد.

 

تا پایان سال ۹۵ بیست میلیون تن صادرات پتروشیمی از کشور انجام شده است.


قائم مقام وزیر نفت با بیان اینکه  تا پایان سال ۹۵ بیست میلیون تن صادرات پتروشیمی از کشور انجام شده است گفت: این بیست میلیون تن صادرات ده میلیارد دلار درآمد به همراه داشته است.

مرضیه شاهدایی گفت: آمار ماهیانه نشان می‌دهد که صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

وی در خصوص واگذاری واحد‌های پتروشیمی به بخش خصوصی گفت: اکنون عربستان بسیاری از بازار‌های ما را جذب کرده است و هلدینگ‌ها به دلیل تصمیمات ناهماهنگ و رقابت‌های فردی بخشی از بازار را از دست دادند، اما اکنون به این بلوغ رسیده اند که با هم هم افزایی داشته باشند.
 
 

تولید ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی با ۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری

 

عزیز اکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: چشم انداز تولید ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی با ۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری امری غیر محال نیست به شرط آنکه دست شرکت‌های دانش بنیان را بگیریم.

 وی افزود:امروز به خاطر برجام تحریم‌ها کمتر شده، اما واردات باز هم سیر صعودی گرفته و موجب زمین خوردن شرکت‌های دانش بنیانی شده که در شرایط تحریم بازوی اقتصاد کشور بودند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:اصلاح قانون بانک‌ها یک ضرورت ویژه و اساسی است و از دولت بار‌ها خواسته ایم که لایحه آن را ارائه کند.

وی گفت: اگر دولت چتر خود را از روی صنعت پتروشیمی و خودروسازی بردارد و واگذاری به بخش خصوصی به درستی انجام شود حضور در بازا‌های بین المللی موفق‌تر خواهد بود.
انتهای پیام//م.ا
 

آغاز به کار بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی در مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.