مرادی:باید به دوپینگ به عنوان یک جرم نگاه شود/وزیر ورزش به ورزشکاران دلگرمی می دهد

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: اعتقاد دارم اگر از این به بعد هر وزنه برداری دوپینگ کند، وزارت ورزش او را به عنوان مجرم در نظر بگیرد.

علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،درباره دوپینگ یکی از وزنه برداران نوجوان کشورمان در رقابت های نوجوانان قهرمانی آسیا اظهار کرد:فدراسیون با بحث دوپینگ به صورت جدی برخورد می کند و تاکنون آزمایش های متعددی از تمام وزنه برداران گرفته شده است.به مسئولان ستاد مبارزه با دوپینگ ایران اعلام کردم طبق رایزنی با مسئولان سازمان جهانی دوپینگ شرایطی را فراهم آوردند تا در کنار نمونه گیری از وزنه برداران در رقابت های بین المللی و داخلی حتی رفتار‌ آنها را در منزل وزنه برداران هم کنترل کنند.

او ادامه داد: در واقع باید زمانیکه وزنه برداران از اردوی تیم ملی خارج می شوند، همچنان رفتار آنها تحت کنترل قرار بگیرد. در کل ورزشکاران باید به صورت دقیق آزمایش دوپینگ دهند تا به صورت اشتباهی هم آلوده نشوند. اعتقاد دارم اگر از این به بعد هر وزنه برداری دوپینگ کند، وزارت ورزش و جوانان او را به عنوان مجرم در نظر بگیرد و به شدت با او برخورد کند. چنین امری برای تمام فدراسیون ها باید الزامی شود تا دیگر هیچ وزنه برداری سمت دوپینگ نرود.

مرادی افزود: باید با افرادی که توزیع کننده مکمل های غیرمجاز بین ورزشکاران و مربیان هستند هم برخورد قانونی صورت گیرد. پس از بازگشت تیم ملی نوجوانان از مسابقات جهانی طبق صلاح دید کادرفنی یکی از وزنه برداران که برای استراحت  چند روزه به منزل خود رفته بود و به دلیل اشتباه دوپینگی شده است و باز هم می گویم این موضوع دوپینگ او خارج از اردوی تیم ملی رخ داده است. در هر صورت با این موضوع برخورد می کنیم و با تشکیل کمیته انضباطی و حضور کارشناسان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه قرار شد با این امر طبق مقررات جهانی رفتار شود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درمورد تصمیم این فدراسیون برای وزنه بردار متخلف در گرفتن نمونه B تصریح کرد: او دوپینگش را قبول کرده و نیازی به گرفتن نمونه B نیست. حتی اگر این دوپینگ سهوی بوده باشد تاثیری در شدت برخورد ما ندارد.

مرادی درباره سفر کیانوش رستمی و برادرش به امارات برای تکمیل مدارک صدور روادید آمریکا بیان کرد: آنها امروز برای انجام مصاحبه به آمریکا رفتند و امیدوارم مشکل ایجاد شده هرچه سریع تر رفع شود تا کیانوش بتواند روادید آمریکا را کسب کند.

او درمورد حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی وزنه برداری گفت: این امر از لحاظ معنوی اتفاق مثبتی است. حمایت سلطانی فر از وزنه برداری کارآمد است. او تصمیم گرفت پیش از اعزام تیم ملی وزنه برداری به رقابت های جهانی در محل تمرین ملی پوشان حاضر شود و با این کار به آنها دلگرمی دهد. به همین دلیل از وزیر ورزش و جوانان تشکر می کنم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره عملکرد تیم مناطق نفت خیز جنوب در رقابت های جام باشگاه های آسیا اظهار کرد: این تیم تاکنون نتایج خوب و رضایت بخشی کسب کرده است. وزنه برداران مناطق نفت خیز در اوزان سبک و میان وزن عملکرد خوبی داشته اند و مدال های ارزشمندی گرفته اند. از زحمات وزنه برداران، کادرفنی و تمام مسئولان مناطق نفت خیز تشکر می کنم.

انتهای پیام/

اظهارات مرادی درباره حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار