در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ؛

اتباع کره شمالی در چین باید این کشور را ترک کنند

اتباع کره شمالی در چین باید تا اول ژانویه سال ۲۰۱۸، فعالیت اقتصادی خود را متوقف کرده و این کشور را ترک کنند.

چین تحریم‌ها علیه کره شمالی را اجرا می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ چین در پی اعمال تحریم‌های گسترده شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، با صدور دستوری، اجازه فعالیت اقتصادی شرکت‌ها و رستوران‌های اتباع کره شمالی در این کشور را لغو کرد.

بر این اساس، اتباع کره شمالی که در کشور چین به کسب و کار و تجارت مشغولند باید تا اول ژانویه سال ۲۰۱۸، فعالیت اقتصادی خود را متوقف کنند.

در همین حال، روزنامه «دیلی ان کی» چاپ کره شمالی گزارشی از رستوران یکی از اتباع این کشور در پکن منتشر کرد. این روزنامه نوشت: رستوران «آکری یوگوان» یکی از غذاخوری‌های محبوب در پکن بود و بسیاری از گردشگران و ساکنان پکن به واسطه خوراک دلپذیر و موسیقی زنده‌ای که در آنجا اجرا می‌شد، این رستوران را انتخاب می‌کردند. این در حالی است که چین در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل، دستور خروج اتباع کره شمالی را که در این کشور سرمایه گذاری کرده و به فعالیت اقتصادی مشغول هستند را صادر کرده است.

این روزنامه در ادامه، تصاویری از صندلی‌های خالی این رستوران کره‌ای حین ساعات ناهار منتشر کرد و نوشت: پکن نیز به عنوان متحد پیونگ یانگ، فرمان تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا کرد. به همین منظور، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز دستور خروج اتباع این کشور از چین را صادر کرده است.

بیش از ۱۰۰ رستوران با مدیریت اتباع کره شمالی در چین فعالیت دارند که جواز کسب همه آن‌ها پیش از پایان سال جاری میلادی لغو خواهد شد.

در ۲۸ سپتامبر، وزارت بازرگانی چین در وبسایت رسمی خود اعلام کرد مطابق با قطعنامه ۲۳۷۵ شورای امنیت سازمان ملل، سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی مشترک بین چین و کره شمالی متوقف می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی چین نیز مهلت خروج سرمایه اتباع کره شمالی از این کشور را ۱۲۰ روز اعلام کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، در ۱۱ سپتامبر به اتفاق آراء، تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ یانگ وضع کرد.


انتهای پیام/

 

چین تحریم‌ها علیه کره شمالی را اجرا می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار