رئیس مجلس در پیامی به همایش ملک الشعرای بهار؛

آثار ملک الشعرای بهار چراغ هدایت و روشنگری برای نسل جوان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آثار و زندگی ملک الشعرای بهار می‌تواند چراغ هدایت و روشنگری برای نسل جوان و دوستداران ادب و فرهنگ باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی لاریجانی صبح پنجشنبه در پیامی به همایش نکوداشت ملک الشعرای بهار که در مرکز آموزشی و تربیت نیروی انسانی شهید کامیاب مشهد برگزار شد نوشت: نکوداشت ملک الشعرای بهار در واقع اقدام شایسته‌ای در جهت ادای احترام به یک چهره درخشان و فاخر در سپهر ادبیات کشور است.

در این پیام آمده است: تاریخ و سرزمین پر افتخار ایران همواره مهد و عرضه حضور و تجلی بزرگان و مردان و زنان ارزشمندی است که وجود و حضور آنان اثر بخش بسیاری از تحولات در کشور بوده است.

ملک الشعرای بهار به دلیل علاقه به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، چندین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم انتخاب گردیده و زمانی که مصادف با علنی‌تر شدن قدرت دیکتاتوری و استبداد سلطنت گردید، به جهت اینکه این امور بر خلاف روح شاعرانه و حالات طبیعی و شخصیتی وی بود عطای نمایندگی را به لقایش بخشید.

در زمان انقلاب مشروطه همسو با مردم و رویای آزادی خواهی آنان، بهار نیز به این سمت و سو کشیده شده و چنان شیفته انقلاب گردید که اشعار وی تحت تاثیر شرایط قرار گرفت.

ایشان عاشق وطن و کشور بودند و مرارت‌ها و دلتنگی‌های روزگار همواره اراده او را مصمم و راسخ‌تر در راه آزادی طلبی کرد و از ایشان چهره‌ای فرهیخته و روشنفکر ساخت.

مرحوم بهار آثار متعددی از خویش در گنجینه ادب فارسی بر جای گذاشته که سبک شناسی، تاریخ مختصر احزاب سیاسی، تاریخ تطور شعر فارسی، دیوان اشعار، تصحیح تاریخ بلعمی و تاریخ سیستان از جمله یادگاری‌های درخشان ایشان می‌باشند.

برگزاری مراسم نکو داشت ملک الشعرای بهار در واقع اقدام شایسته‌ای در جهت ادای احترام به یک چهره درخشان و فاخر در سپهر ادبیات کشور است که آثار و زندگی ایشان می‌تواند چراغ هدایت و روشنگری برای نسل جوان و دوستداران ادب و فرهنگ باشد.

اینجانب ضمن تقدیر از دست اندر کاران برگزاری این آیین ارزشمند امیدوارم چراغ پر فروغ ادب و فرهنگ کشور با حضور چهره‌های درخشان خود همراه روشن و منور باشد.

 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش نکوداشت ملک الشعرای بهاردر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار