در ایام اربعین حسینی؛

بیش از یکهزار نیروی متخصص درمانی هلال احمر به عراق اعزام شدند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: یک هزار و 500 نیروی متخصص برای ارائه خدمات درمانی به کشور عراق اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه بازدید از مرز چذابه و حضور در جمع امدادگران هلال احمر مستقر در این مرز با بیان اینکه تلاش هلال احمر همواره بر این است که به وظایف خود در حوزه بهداشت و درمان و امداد و نجات در داخل و خارج از کشور به نحو احسن عمل کند، بیان داشت: پس از اربعین سال گذشته، برنامه‌ ریزی‌های لازم برای خدمات ‌رسانی در اربعین 96 انجام و پس از ارزیابی خدمات و برنامه ‌ریزی‌های لازم مقرر شد در راستای افزایش و جلب رضایت زوار حسینی، امکانات و خدمات این جمعیت را در بحث اربعین توسعه دهیم.

وی اذعان کرد: بر این اساس 160 تن دارو و تجهیزات جانبی برای ارائه خدمات درمانی به زائران به کشور عراق ارسال و با اعزام یک هزار و 500 امدادگر و نجاتگر و نیروی متخصص، کار ارائه خدمات درمانی به زائران در 9 مرکز درمانی آغاز شد.

پیوندی اظهار داشت: خدمات هلال احمر در عراق، مجزا از خدماتی است که به زوار حسینی در داخل کشور ارائه می‌شود. هلال احمر در زمینه خدمات‌رسانی به زائران داخل کشور، خدمات گسترده‌ای در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه ارائه می‌کند و امسال توسعه چشمگیری در بحث ناوگان و تجهیزات امدادی داشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از تلاش عوامل هلال احمر مستقر در این مرز، اربعین را یک فرصت برای خدمات‌رسانی به زوار دانست و گفت: شاید نتوانیم تمام انتظارات شما را برطرف کنیم که البته این انتظارات بحق هم هستند، اما امید است با بضاعتی که داریم و با همدلی، همفکری و همگرایی بتوانیم روز به روز مشکلات را کمتر کنیم.

این مقام مسئول در واکنش به درخواست عوامل هلال احمر مستقر در این مرز مبنی بر فراهم شدن شرایط زیارت این افراد از حرم ائمه در عراق تصریح کرد: این درخواست را قبل از آن داشته‌ایم. حتما آن را مطرح می‌کنیم تا شرایطی فراهم شود و به عوامل هلال احمر مستقر در مرزهای مهران،‌ شلمچه و چذابه اجازه داده شود تا بتوانند پس از اربعین از حرم مطهر ائمه در عراق زیارت داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اعزام بیش از یکهزار نیروی متخصص درمانی هلال احمر به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار