در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تعامل با روحانیت، در پروژه‌های فرهنگی هنری وزارت ارشاد اسلامی

مشاور امور روحانیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان تعامل و نظارت جامعه، روحانیت بر پروژه‌های فرهنگی، هنری، از سرفصل‌های آیین نامه این حوزه در وزارت ارشاد اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا حشمتی مشاور امور روحانیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص برنامه‌های راهبردی در حوزه تعامل و همکاری روحانیت با جامعه فرهنگی، هنری گفت: با توجه به بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری به دنبال آن هستیم که درحوزه دین کار‌های برجسته‌ای را از قبیل، تعامل بیشتر روحانیت، اساتید تهران و حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعت در راستای تسهیل کردن امور دینی، در وزارتخانه انجام بدهیم.
 
وی با بیان اینکه در چند روز آینده سندی تنظیم شده، پیرامون آیین نامه و طرح‌های این حوزه، در دو بخش به دست آقای صالحی وزیر ارشاد اسلامی خواهد رسید، اظهار داشت: تعامل و همکاری بیشتر روحانیون از جمله سرفصل‌هایی است که برای انجام امور وزارت ارشاد اسلامی در پروژه‌های فرهنگی، هنری از آن استفاده خواهیم کرد.
 
معاون اسبق معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: دغدغه و توقع ما از حوزه دین است، تا اگر قرار باشد، کاری را انجام بدهیم، باید از تخصص و دانش آن استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به همراهی روحانیت در حوزه فرهنگ و هنر و استفاده از دانش آنان در این زمینه، یادآور شد: در نظر داریم تا از دانش و تخصص روحانیون در پروژه‌های سینمایی و یا رویداد‌های فرهنگی، هنری استفاده کنیم، تا بر فعالیت‌ها و انجام امور تبیین و نظارت داشته باشند.
 
حجت الاسلام حشمتی در پایان عنوان کرد: در جلسه‌هایی که تشکیل خواهد شد، سفارشی برای تولید محصولات فرهنگی، هنری و قرآنی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار