رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان:

شورا‌های حل اختلاف به درختی تنومند تبدیل شده است

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: شورا‌های حل اختلاف نهالی بوده که با تلاش مسئولان مربوطه و همت کارکنان آن امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

شورا‌های حل اختلاف به درختی تنومند تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف در دیدار با کارکنان شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان، با تاکید بر اینکه بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان بازوان توانمند دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها هستند گفت: با توجه به اینکه بیشتر اختلافات در این استان منشا مسائل خانوادگی، قومی و قبیله‌ای داردسیاست شورا‌های حل اختلاف استان بر این است تا از افراد دارای جایگاه، پایگاه و وجه اجتماعی قوی استفاده کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سیستان و بلوچستان، احترام به بزرگان و ریش‌سفیدان طوایف از جایگاه والایی برخوردار است و فرهنگ ریش‌سفیدی و بزرگی در این استان فرهنگی بسیار غنی بوده که از گذشته تاکنون حفظ شده، بنابراین این فرهنگ باید بیش از پیش در سطح جامعه تقویت شود.

وی افزود: امروز تمامی افرادی که در شورا‌های حل اختلاف خدمت می‌کنند از منزلت اجتماعی بالایی برخوردارند و تاکنون نیز موفق شده اند پرونده‌های بسیار مهمی را به سازش ختم و حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور شوند.

بندانی ادامه داد: با تلاش‌ها و زحمات اعضای شورا‌های حل اختلاف این استان، شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند و از استان‌های برتر در حوزه صلح و سازش هستند.

وی تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف یکی از الگو‌های موفق دستگاه قضایی است که بدون هیچ گونه چشم‌داشتی فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه می‌کنند.

بندانی با تاکید بر اینکه حل و فصل خصومت باید با صلح و سازش همراه باشد، نه حکم دادن تاکید کرد: اگر پرونده‌های اختلافات خانوادگی و نزاع با صلح و سازش همراه نگردد و منجر به صدور حکم شود ممکن است این پرونده تبدیل به ده‌ها پرونده گردد و منجر افزایش حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی شود که این موضوع نیز اطالع دادرسی را به دنبال خواهد داشت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از خدمات و زحمات روسا، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف که در این مسیر و نهادینه سازی فرهنگ حسنه صلح و سازش خالصانه تلاش می‌کنند و از هیچ کوششی فروگذار نیستند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار