نگاهی به وضعیت ۸ مجوز باقی مانده برای صعود به جام جهانی

همچنان تکلیف ۸ تیم صعود کننده به رقابت‌های جام جهانی فوتبال مشخص نیست.

نگاهی به وضعیت 9 تیم باقی مانده جام جهانیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنها 7 ماه دیگر رقابت های جام جهانی روسیه آغاز می شود و کمتر از یک ماه دیگر قرار است قرعه کشی آن انجام شود با این حال همچنان وضعیت 8 تیم در این رقابت ها مشخص نشده  و بسیاری از هواداران فوتبال در جهان منتظرند تا ببیند آیا قرار است تیم ملی کشورشان در این رقابت ها حاضر شود یا خیر.

هم اکنون 22 تیم به این رقابت ها راه یافته اند و رقابت های مقدماتی در بیشتر قاره ها از جمله آسیا ، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی به پایان رسیده است با این حال همچنان رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا به پایان نرسیده و بازی های پلی آف آن در قاره اروپا هم برگزار نشده است.

اسامی تیم های راه یافته به جام جهانی به شرح زیر است :

اروپا: روسیه، بلژیک، انگلیس، آلمان،اسپانیا ، لهستان ، صربستان ، ایسلند، پرتغال ، فرانسه

آسیا: عربستان سعودی، کره جنوبی، ایران، ژاپن

آمریکای جنوبی: برزیل،آرژانتین،کلمبیا،اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: مکزیک،کاستاریکا،پاناما

آفریقا:نیجریه ، مصر،سنگال

رقابت های جام جهانی فوتبال همیشه هیجان خاص خود را دارد و بسیاری از تیم ها آرزوی آن را دارند تا بتوانند در این مسابقات حاضر شوند و بسیاری از بازیکنان فوتبال چه بهترین و چه معمولی ترین آنها علاقه مند است که در این تورنومنت به میدان برود. همین مسئله به رقابت های مقدماتی این بازی ها هم هیجان خاصی می بخشد مخصوصا زمانی که سهمیه های کمتری برای این رقابت ها باقی می ماند و مشخص نیست که کدام تیم ها قرار است به این جام جهانی صعود کنند. شاید هنوز بسیاری از هواداران فوتبال کشورمان صعود تیم ملی فوتبال به رقابت های جام جهانی 1998 فرانسه آن هم به عنوان تیم سی و دوم را فراموش نکرده باشند.

سهمیه های باقی مانده جام جهانی روسیه

همچنان قاره اروپا دارای 4 سهم دیگر در این رقابت ها است. اگرچه مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا به پایان رسیده است و چهره 9 تیم آن برای حضور در این مسابقات مشخص شده اما رقابت های پلی آف این قاره باقی مانده است. رقابت هایی که دوباره تا پایان آبان هیجان را به این قاره می آورد. نکته جالب اما این جاست که هنوز برخی تیم های خوب در قاره سبز نتوانسته اند جواز حضور در این مسابقات را پیدا کنند. تیم هایی مانند ایتالیا ، یونان و سوئد از جمله آن ها هستند.

 قاره آفریقا هم همچنان منتظر است تا رقابت هایش به پایان برسد. تاکنون تیم های فوتبال نیجریه،مصر و سنگال از این قاره جواز حضور در این رقابت ها را پیدا کرده اند و قرار است با برگزاری روز آخر رقابت های مقدماتی جام جهانی در این قاره تکلیف 2 تیم دیگر هم مشخص شود. هم اکنون تیم های تونس و کنگو در گروه نخست این رقابت ها در قاره آفریقا شانس آن را دارند تا به جام جهانی برسند این دو تیم رقابت نزدیکی دارند و در هفته آخر هم به مصاف یکدیگر می روند.

گروه سوم این رقابت ها هم شاهد بازی های حساسی در هفته پایانی خود است. در گروه سوم این رقابت ها تیم های مراکش و ساحل عاج شانس صعود دارند.

اما دو سهمیه پایانی این رقابت ها بسیار متفاوت است. تیم های هندوراس (چهارم مقدماتی آمریکای شمالی ) و استرالیا (برنده پلی آف آسیا ) برای کسب یک سهمیه در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف یکدیگر می روند و تیم های پرو ( پنجم مقدماتی در آمریکای جنوبی ) و نیوزلند( سهمیه اقیانوسیه) برای کسب آخرین سهمیه جام جهانی فوتبال با هم رقابت می کنند.

انتهای پیام /

بازی های مقدماتی باقی مانده جام جهانی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
روسیه مگه کشور اروپایی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
سلام جالب بود

با سپاس
آخرین اخبار