ذوالریاستین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

رکود ، مانع مدرن شدن صنایع کشور

عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو گفت: رکود موجب شده تا در سال‌های اخیر صنایع نتوانند سرمایه لازم را برای تحقیق علمی خود فراهم کنند.

رکود وبی پولی، صنایع کشور را از بروز شدن باز می‌دارداشکان ذوالریاستین عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی که باعث می شود تمایل فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع در پذیرش علوم جدید و روز دنیا کم باشد، ضعف در واحدهای تحقیق و توسعه است.

 وی در ادامه افزود: مشکل دامنگیر رکود موجب شده تا در سال های اخیر صنایع نتوانند سرمایه لازم را برای واحد تحقیق و توسعه خود تامین کنند و به دلیل هراس از هزینه های بالای تعویض دستگاه های قدیمی ، سراغ تکنولوژی روز دنیا نمی روند.

 ذوالریاستین گفت: بهترین راهکار برای دوستی صنعت با علوم جدید ترویج فناوری جدید است. بنابراین همکاری دانشگاهیان با صنعت در جهت استفاده از تکنولوژی و علوم روز دنیا الزامی است و این مهم از طریق بهره برداری از پایان نامه های دانشگاهی ممکن خواهد شد.

 عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: صنعت باید ریسک پذیر باشد و اجازه دهد تا مرحله آزمون و خطا در روند عملی تولید اتفاق افتاده و ضررهای کوچک پیش آمده در این مسیر را از طریق توسعه و فروش محصول جبران کند.

 وی در خاتمه یادآور شد: صنایع به روز ما الان صنایع موفقی هستند و می توانند الگوی خوبی برای صنایع دیگر کشور باشند.

 انتهای پیام/

 لزوم بکارگیری علوم جدید در صنایع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار