رئیس اداره راه‌وشهرسازی ملایر خبر داد

افتتاح فاز نخست پروژه 4خطه سامن - بروجرد

رئیس اداره راه‌ وشهرسازی شهرستان ملایر گفت: فاز نخست پروژه 4خطه سامن ـ بروجرد به طول 6 کیلومتر به اتمام رسیده و بزودی آماده بهره‌برداری است.

بزودی افتتاح فاز نخست پروژه 4خطه سامن - بروجرد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علیرضا صارمی رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان ملایر بیان کرد: 77 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز اول این محور در حدفاصل شهر سامن تا روستای یونس به طول 6 هزار و 250 متر هزینه شده است.

وی اظهار کرد: فاز دوم این محور یکی از نقاط پراهمیت استان است که به طول 8 کیلومتر با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال در حال احداث است و امیدواریم تا پایان تابستان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

 صارمی با اشاره به اهمیت اتمام 4خطه کردن این محور با وجود ترافیک سنگین و عبور و مرور ادامه داد: مشکل معارضان و نبود اعتبارات در زمینه تملک اراضی حریم راه یکی از مشکلات جدی است اما با این حال اتمام فاز نخست کام مردم و مسئولان دست‌اندرکار را شیرین خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما تکمیل 4خطه کردن کل محورهای ارتباطی شهرستان و تسهیل و ایمنی در عبور و مرور مردم و مسافران است، خاطرنشان کرد: به جهت ایمن شدن ترافیک جنوب- مرکز و جنوب شمال و غرب کشور، اتمام عملیات اجرایی این محور از اولویت‌های مهم است.

صارمی در ادامه به اتمام پروژه 4خطه جوکار به تویسرکان تا پایان‌ماه آینده اشاره کرد و افزود: با اتمام 5/1 کیلومتر در دست احداث، بزودی حدود ۵ کیلومتر باقیمانده در محور ملایر ـ تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسد و بدین ترتیب کل حوزه استحفاظی ملایر در محور جوکار ـ تویسرکان 4خطه خواهد شد.

 رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان ملایر با بیان اینکه بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این محور هزینه شده است، گفت: علت تأخیر در بهره‌برداری محور فوق، اعتبارنداشتن برای تملک اراضی واقع در حریم و وجود معارضان در پروژه بود.

وی اظهار کرد: با تلاش مسئولان و نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی، این مسیر آزاد شده و بزودی مابقی هزینه اراضی مردم پرداخت خواهد.

وی به اتمام احداث سیستم یکپارچه دفع فاضلاب در محله شمس‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: به منظور بازآفرینی و توانمندسازی محلات بافت فرسوده و حاشیه‌ای کمتر توسعه‌یافته شهری اقدام به احداث شبکه یکپارچه دفع فاضلاب خانگی به طول هزار و ۴۷۵ متر کردیم.

صارمی با بیان اینکه اجرای سیستم دفع فاضلاب خانگی و حدود ۱۲۰ انشعاب خانگی به اتمام رسیده است، گفت: اعتبار این پروژه که در راستای خدمت به اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه شهری به طور کامل در مدت 3 ماه اجرا شده، افزون بر550 میلیون تومان است و امیدواریم با اجرای این پروژه، مشکلات بهداشتی محله‌های هدف بازآفرینی و آلودگی روان‌آب‌های سطحی کاهش یابد.

انتهای پیام/د.ا

فاز نخست پروژه 4خطه سامن - بروجرد افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.