مسئول موزه های استان اردبیل؛

ایجاد موزه های خصوصی در اردبیل مورد حمایت است

مسئول موزه های استان اردبیل گفت: ایجاد و راه اندازی موزه های خصوصی توسط خود شهروندان در این استان مورد حمایت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مسئول موزه های استان اردبیل افزود: مجموعه داران و علاقه مندان می توانند موزه خصوصی ایجاد کرده و از حمایت های میراث فرهنگی برخوردار شوند.

وی افزود: در این طرح، فرد مجموعه دار با مراجعه اداره کل میراث فرهنگی  مجموعه خود را معرفی کرده و با تامین هزینه ها و مکان ایجاد موزه، نسبت به راه اندازی اقدام می کند.

مسئول موزه های استان اردبیل با اشاره به مراجعه نزدیک به 10 نفر علاقه مند، متذکر شد: برخی مراجعان مجموعه قابل نمایش نداشته و برخی تامین زمین و مکان موزه را درخواست می کردند که برابر با مقررات امکان پذیر نیست.

به گفته عینی در صورتی که فردی نسبت به ایجاد موزه اقدام کند، در تامین برخی تجهیزات  مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی  استان  قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه فرهنگ علاقه مندی به موزه و نگه داری از اشیا تاریخی و باستانی نیازمند تقویت است، اضافه کرد: این طرح می تواند اثرات مطلوبی در راستای فرهنگ سازی مقوله حفاظت و صیانت از آثار تاریخی به دنبال داشته باشد.

مسئول موزه های استان اردبیل تعداد کل موزه های استان را 13 مورد و تعداد  موزه های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی را 8 مورد برشمرد و گفت: از این 8 مورد، موزه شهر خلخال بدلیل تعمیرات و تامین تجهیزات فعلا تعطیل است.

انتهای پیام/ح

نگه داری از اشیا تاریخی و باستانی نیازمند تقویت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.