توزیع پزشکان متخصص؛

توزیع پزشکان متخصص بر اساس اولویت‌بندی و نیاز شهرستان‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: توزیع پزشکان متخصص در سطح شهرستان‌های مختلف استان بر اساس اولویت‌بندی که از قبل تعیین‌شده و همچنین اعلام نیاز شبکه‌های بهداشت و درمان این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: ابتدای هفته جاری تعدادی پزشک متخصص که از وزارت بهداشت معرفی شده بودند بر اساس نیاز شهرستان‌ها توزیع و ابلاغ آن‌ها را صادر شد.

وی ادامه داد: هر چند کاستی‌ها و نیاز‌های درمانی استان با این تعداد به طور کامل مرتفع نخواهد شد، اما می‌تواند پوشش فراوانی را ایجاد کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: البته از ابتدا تعداد ۶۴ نفر را به ما اعلام کردند که تاکنون همه این متخصصین هنوز برای توزیع مراجعه نکرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: متأسفانه چند روزی است شاهد انتشار برخی مباحث کذب و غیرواقعی از سوی بعضی از افراد هستیم که بدون استدلال و دلیل قانع‌کننده صورت گرفته است.

وی افزود: برای شهرستان بروجرد براساس نیازی که درحال حاضردارد برای تخصص‌های جراحی مغزواعصاب، پاتولوژیست، پزشکی هسته‌ای، روان‌پزشکی و نورولوژیست هر کدام یک نفر، برای تخصص داخلی دو نفر و برای فوق تخصص قلب نیز یک نفر را در نظر گرفته و ابلاغ صادر کردیم.

آسترکی گفت: از این تعداد، پزشک فوق تخصص قلب مدتی پیش یعنی قبل از توزیع متخصصین اخیر خود را معرفی و شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد: از سایر تخصص‌های عنوان شده جراح مغز و اعصاب و روان‌پزشک نیز خود را معرفی کرده و شروع به کار کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: مابقی متخصصین نیز ابلاغ خود را دریافت کرده‌اند و ممکن است هنوز خود را به شبکه بهداشت و درمان معرفی نکرده باشند، اما بالاخره نیروی شهرستان بروجرد محسوب شده و به زودی شروع به کار خواهند کرد.

آسترکی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را می‌پذیریم که نیاز‌های شهرستان بروجرد هم در کمیت و هم در نوع رشته‌های تخصصی بیشتر است، اما در طرف مقابل باید شرایط سایر شهرستان‌های استان را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: ما در برخی شهرستان‌ها، هنوز متخصص رادیولوژی نداریم و اگر متخصصی در این رشته معرفی شود قطعاً این شهرستان‌ها اولویت ما هستند.

این مسئول ادامه داد: این در شرایطی است که در شهرستانی مانند بروجرد چهار رادیولوژیست فعالیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: نگاه ما استانی و در راستای توزیع عادلانه امکانات درمان در کلیه شهرستان‌های استان است.

آسترکی ابراز داشت: بر این اساس یک سری رشته تخصصی که ضروری‌تر از مابقی رشته‌ها هستند در اولویت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

توزیع پزشکان متخصص بر اساس اولویت‌بندی و نیاز شهرستان‌ها صورت می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.