صادرات ۲۵ هزار تن سیب درختی از ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: از آغاز برداشت سیب درختی در سال زراعی جاری ۲۵ هزار تن از محصول تولید شده به مقاصد مختلف خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسکندر علیزاده  مدیر جهاد کشاورزی ارومیه افزود: کشور‌های همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان و هندوستان مقاصد مهم سیب صادراتی ارومیه به شمار می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: از آغاز برداشت سیب درختی در سال زراعی جاری ۲۵ هزار تن از محصول تولید شده به مقاصد مختلف خارجی صادر شده است.

علیزاده بیان کرد: شهرستان ارومیه با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ سیب درختی یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با شروع فصل پاییز، برداشت سیب از باغ‌های این شهرستان شروع شده و پیش بینی می‌شود از این باغ‌ها بیش از ۴۰۰ هزار تن سیب برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه اغلب محصول سیب تولیدی باغ‌های ارومیه ارقام لبنانی زرد و لبنانی قرمز است، گفت: محصول تولید شده در ارومیه به علت کیفیت مطلوب خود علاوه بر تامین نیاز بازار‌های داخلی قابلیت صادراتی مطلوبی دارد.

علیزاده بیان کرد: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه محموله‌های سیب دریافتی را ارزیابی می‌کنند تا استاندارد‌های لازم و کیفیت مورد نیاز برای صادرات را داشته باشد.

وی به باغداران توصیه کرد که در امر برداشت و بسته بندی نهایت دقت و سلیقه را اعمال کنند تا محصول صادراتی بازارپسند باشد.

انتهای پیام//ن.م

صادرات سیب درختی از ارومیه به کشورهای همسایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.