کاشت 14 هکتار طلای سرخ در دالاهو+تصاویر

کارشناس مسئول باغبانی شهرستان دالاهو گفت: با اقدامات ترویجی مناسب در سالجاری 14 هکتار زعفران در شهرستان دالاهو کشت شده است.

 صفری  کارشناس مسئول باغبانی شهرستان دالاهو در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ با بیان اینکه سال گذشته ۵ هکتار زعفران در شهرستان کشت شده  گفت: توسعه کشت زعفران در سال جاری ۸/۵ هکتار بوده است.

کاشت 14 هکتار  طلای سرخ در دالاهو+تصاویر
وی افزود: در سال ۹۱ برای اولین بار نیم هکتار بصورت ترویجی در این شهرستان کشت گردید که با توجه به عملکرد(۷ کیلو گرم در هکتار) و کیفیت مناسب زعفران در شهرستان کشت این طلای سرخ با استقبال کشاورزان روبرو گردید به گونه ای که در سال جاری هشت و نیم هکتار به سطح زیر کشت این محصول اضافه گردید.

صفری ادامه داد: در سنوات گذشته به ازاء هر هکتار مبلغ هشت میلیون تومان بصورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است و در سال جاری نیز در صورت تخصیص اعتبار مبلغ مذکور به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

کاشت 14 هکتار  طلای سرخ در دالاهو+تصاویر
وی در پایان گفت: متقاضیانی که دارای زمین مناسب و تامین حداقل دو نوبت آبیاری در مهر و اردیبهشت را داشته باشند با مراجعه به مرکز خدمات مربوطه نسبت به تشکیل پرونده اقدام تا از مزایای این محصول گرانبها بهره مند گردند.

انتهای پیام/ز

کشت طلای سرخ در دالاهو

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.