۲۱۰۰ ناظر رصد انتخابات را برعهده داشتند

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از رصد انتخابات در کرمانشاه توسط ۲۱۰۰ ناظر خبر داد و گفت: خوشبختانه تا کنون تخلف حادی گزارش نشده است.

حجت الاسلام محسن مفید در جمع خبرنگاران از نظارت ۲۱۰۰ ناظر در این مرحله از انتخابات در سطح حوزه انتخابیه کرمانشاه خبر داد و گفت : ناظران از یک ماه پیش تحت آموزش قرار داشتند تا بتوانند نظارت مطلوبی در برگزاری سالم انتخابات داشته باشند.

وی در خصوص برخی گزارشات خرید و فروش رای گفت: در این زمینه گزارشاتی دریافت کرده ایم، اما این گزارشات باید مستند باشد تا به آن رسیدگی شود.

مفید با بیان اینکه فرآیند اخذ رای هنوز در برخی شعب به دلیل ازدحام جمعیت ادامه دارد گفت: از ساعت ۲۲ انتخابات پایان یافت، اما شعب مکلف به اخذ رای از تمام حاضران در شعبه بودند.

وی افزود: تخلف حادی در جریان روند انتخابات گزارش نشده است.

مفید در خصوص امکان رد صلاحیت برخی کاندیداها هم گفت: قانون این اختیار را به شورای نگهبان داده تا در صورت دریافت گزارش تخلفات کاندیداها، تا زمان صدور اعتبارنامه آنها در خصوص تایید صلاحیت آنها تجدیدنظر کند.

وی افزود: هر یک از داوطلبان هم که به فرآیند انتخابات اعتراض دارند می‌توانند شکایت مستند خودرا به هیات های اجرایی و تواما به شورای نگهبان ارائه دهند و برای این کار یک هفته فرصت دارند و پس از این مدت شورای نگهبان به این اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.