مدیر جهاد کشاورزی:

تولید سالانه بیش از ۷۲۰ هزار تن یونجه در ایرانشهر

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز این شهرستان سبب شده تا سالانه ۷۲۰ هزار تن یونجه در این منطقه برداشت شود.

تولید سالانه بیش از ۷۲۰ هزار تن یونجه در ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه ولی برمدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد و به طور متوسط از هر هکتار در هر چین بیش از ۱۵ تن یونجه برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز شهرستان ایرانشهر سبب شده تا در سال ۱۵ تا ۱۷ چین یونجه برداشت شود.

شاه ولی بر  با بیان اینکه ۱۰ درصد از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد، ادامه داد: سالانه بیش از ۷۲۰ هزار تن یونجه‌تر در ایرانشهر تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یونجه از رقم محلی و از کیفیت خوبی در ایرانشهر برخوردار است، تصریح کرد: پرورش دام سبک و سنگین به دلیل علوفه کافی در این شهرستان رو به افزایش است بطوری که بیش از ۲۲۵ راس دام سبک و ۲۸ هزار راس دام سنگین در ایرانشهر نگهداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از ۸۰۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت یونجه در این شهرستان مشغول به کار هستند.

شاه، ولی بر اظهار داشت: ۵۰ درصد یونجه به صورت خشک برای غذای دام‌ها به سایر استان‌های کشور از جمله خراسان جنوبی، شمالی و رضوی ارسال می‌شود.

 ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ۱۷ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام /ع

برداشت بیش از ۱۵ تن یونجه  درایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار