تاکید ایران و روسیه بر احیای اسلام سنتی در برابر افراطی گرایی

ایران و روسیه بر احیای اسلام سنتی در برابر افراطی گرایی تاکید کردند.

تاکید ایران و روسیه بر احیای اسلام سنتی در برابر افراطی گراییبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملکی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رییس اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه، بر احیای اسلام سنتی در مقابله با افراطی گرایی تاکید کردند.

ملکی در این دیدار و گفتگو با طلعت تاج الدین که در سفر به اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان، صورت گرفت، به موضوع مشکلات و مسایل امت اسلامی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد پس از پایان یافتن پدیده ای به نام (گروه تروریستی) داعش در روسیه و همچنین سوریه و مناطق دیگر، دوره پساداعش را پیش رو خواهیم داشت که می بایست از هم اکنون از تجربه یکدیگر برای مقابله با آن استفاده کنیم.


وی در ادامه افزود: به نظر ما اسلام سنتی که در روسیه وجود داشته است، هیچگاه به سمت تروریسم و افراط گرایی نخواهد رفت، مگر آنکه افکار و اندیشه هایی از بیرون باعث شکل گیری آن شود و جوانان را بخصوص تحت تاثیر قرار دهد و ما باید طوری عمل کنیم که جوان مسلمان روس به مسلمان بودن و حس میهن پرستی خود افتخار کند.


رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در گزارشی از دیدار ملکی و طلعت تاج الدین نوشت: مفتی تاج الدین ضمن خوشامدگویی به طرف ایرانی اظهار داشت: در 2 هزار مرکز تحت پوشش اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه، هیچگونه اندیشه وهابی نفوذ نکرده است و آنان پایبند به قوانین این کشور و اساسنامه اداره دینی مبنی بر احیای سنت پیامبر و مخالفت با هرگونه افراط گرایی و تروریسم می باشند.


وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری های متقابل میان ایران، روسیه و ترکیه در سوریه، بتوانیم شاهد سرانجامی صلح آمیز همراه با تقویت دوستی و از میان رفتن نفرت و تروریسم در منطقه باشیم.


ملکی رایزن فرهنگی سفارت ایران در روسیه در پایان این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان و آینده بهتر برای مسلمانان جهان بویژه مسلمانان روسیه و ایران، به رسم یادبود هدایایی به رییس اداره دینی مسلمانان روسیه تقدیم کرد.


اداره دینی مسلمانان روسیه در سال 1788 تاسیس شده و مناطق مختلفی را در این کشور تحت پوشش خود دارد و شامل 24 شعبه است. این مرکز فعالیت های خود را مطابق مقررات و قوانین روسیه تنظیم نموده و تاسیس دانشگاه اسلامی در سال 1989 که دارای هفت مدرسه دینی با هدف تربیت امامان جماعت است، از دیگر فعالیت های اداره دینی به ریاست طلعت تاج الدین می باشد.

نتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار