ضرورت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی با جذب اعتبار ۲۸ میلیاردی

جهاد کشاورزی محمودآباد برای نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی امسال ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از جذب ۹۳ درصدی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان خبر داد، گفت: از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری، ۲۸ میلیارد ریال به شهرستان محمودآباد تخصیص یافت.

وی افزود: که متقاضیان برای خرید ۲۰ دستگاه تراکتور، ۲۶ دستگاه کمباین برنج، ۶۷ دستگاه تیلر و ۱۱ دستگاه نشاکار ۴ و ۶ ردیفه و یک طرح شیلات و یک دستگاه ادوات کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: تاکنون ۲۶ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال معادل ۹۳ درصد کل اعتباراین شهرستان برای خرید ۷۷ دستگاه ماشین آلات کشاورزی جذب شده است.

صادقی با بیان اینکه تاکنون ۸۶ بهره بردار بخش کشاورزی در سامانه رصد ثبت نام کردند، افزود: امسال از محل خط اعتباری مرحله ۵ مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات با سود ۱۵ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: ساماندهی، کاهش هزینه تولید، بهبود بهره وری با جایگزینی ماشین‌های کشاورزی نو و فن آوری جدید به جای ماشین‌های فرسوده از اهداف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش کشاورزی است.

پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی کشاورزی   به  خسارت دیدگان برف

یزدان قلی خزایی پول مدیر جهاد کشاورزی چالوس نیز از جذب و پرداخت ۹۳ درصدی تسهیلات به خسارت دیدگان برف سال گذشته این شهرستان خبر داد.

وی گفت: برف سال گذشته خسارت زیادی به باغداران و کشاورزان شهرستان چالوس وارد کرد و بر این اساس، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب و به خسارت دیدگان بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شد.

خزایی افزود: این تسهیلات در قالب وام یکساله با سود ۱۰ درصد به خسارت دیدگان پرداخت شد و مابقی در حال تشکیل و تکمیل پرونده است.

انتهای پیام/آ

نوسازی ناوگان اداوات کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار