سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی سرخه;

پایان مرمت دو اثر تاریخی در سرخه

کار مرمت مسجد جامع و حمام بیرون دژ شهرستان سرخه به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهمن اخلاقی سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کار مرمت مسجد جامع و حمام بیرون دژ واقع در شهرستان سرخه‌ به پایان رسید.


وی افزود : اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه با همکاری هیات امنای این بناهای تاریخی،کار برداشت لایه‌های فرسوده، مرمت طاقها، مرمت و شیب بندی بام و اجرای کاهگل این بناها را انجام داد.


سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه با بیان اینکه کار سبک‌سازی، آجر فرش و بند کشی مسجد جامع سرخه 100 درصد انجام شد، گفت: کار مرمت اضطراری پشت بام حمام بیرون دژ و کاهگل آن انجام شد و به زودی کار نماسازی بام انجام می‌شود.


گفتنی است ، تاریخ ساخت مسجد جامع سرخه به قرن اول هجری نسبت داده می‌شود و این مسجد از دو شبستان مجزا مجاور هم تشکیل شده و به شماره 2325 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


شایان ذکر است ، حمام بیرون دژ نیز در محله بیرون دژ و در حوالی مسجد جامع قرار گرفته و قدمت آن به اواخر دوره زندیه و اوایل قاجاریه می‌رسد که این بنا به شماره 4425 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


انتهای پیام / ه


جزئیات مرمت دو اثر تاریخی در سرخه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار