دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای پیش زمینه اشتغال هستند

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خوی گفت: دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای اشتغال محور هستند و متقاضیان شرکت کننده در کارگاه‌های آموزشی، با اندکی اهتمام می‌توانندجذب بازار کار شوند.

نعمت همتی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  شهرستان خوی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ استقبال شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای خوی را در شش ماهه سال جاری  رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت : در شش ماه سال جاری در شهرستان خوی 222 هزار ساعت دوره آموزشی برگزار شده است که بالغ بر 1500 نفر اعم از برادران و خواهران  از این آموزش ها در حرفه های مختلف بهره مند شده اند.

وی افزود : پس از خاتمه دوره های آموزشی ، کارآموزان می‌بایست در 2 آزمون کتبی و عملی شرکت نمایند و به کارآموزانی که  موفق به کسب نمره قبولی در هردو آزمون شوند گواهینامه پایان دوره مهارت با کد بین المللی اعطاء میگردد.

 سازمان فنی و حرفه ای خوی دارنده مجهزترین کارگاه آموزشی رشته های کشاورزی در شمال استان

همتی  شهر ستان خوی را قطب گیاهان دارویی  عنوان کرد و افزود : مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوی با توجه به بسترهای موجود و گستردگی  تنوع گیاهان دارویی، مجهز ترین کارگاه آموزشیِ رشته های کشاورزی به خصوص پرورش و تولید گیاهان دارویی را بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده است.

وی فعالیت های آموزشی این مرکز را در 9 حوزه ثابت ،سیار شهری ، سیار روستایی ،  پادگان ، زندان ، کمپ های درمانی و بهزیستی ، جوار دانشگاهی  ،صنایع  و سکونت گاه های غیر رسمی برشمرد و افزود : تعداد 50 عنوان حرفه آموزشی زیر نظر 11 نفر مربی رسمی و 12 نفر مربی حق التدریس برای برادران و خواهران علاقمند در سطح شهرستان خوی آموزش داده می شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.