مسجد جامعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولویت شهر تهران با سواره‌ها است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت شهر تهران با سواره‌ها است، لذا شهر به پیاده‌ها پشت کرده است و باید نگاه حاکم بر آن تغییر کند.

اولویت شهر تهران با سواره‌ها استاحمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت نامناسب پیاده روهای سطح شهر تهران اظهار کرد: اساسا اولویت شهر تهران با سواره‌ها است، لذا شهر به پیاده‌ها پشت کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همیشه به نفع سواره، پیاده رو حذف می‌شود، همه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، روشنایی‌ها و تابلوهای شهری به سمت سواره است، بنابراین برای رفع مشکلات پیاده رو نیاز است که نگاه حاکم بر شهر عوض شود.

وی افزود: کلانشهر تهران ماشین محور شده است، لذا باید تلاش کنیم آن را به شهری انسان محور برای توجه بیشتر به پیاده ها تغییر دهیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در برخی نقاط شهر آنقدر سواره محوری غالب است که به جای زیرگذر برای اتومبیل‌ها، زیرگذر برای پیاده‌ها در نظر گرفته شده است مثل چهارراه ولیعصر(عج) که برعکس شده و تردد مردم از زیرزمین و ماشین‌ها از روی زمین انجام می‌شود.

مسجد جامعی تصریح کرد: علاوه بر عوض شدن مسیر تردد پیاده‌ها و سواره‌ها در چنین اماکنی که از عواقب رویکرد ماشین محوری در جوامع است، صعب العبور شدن معابر برای معلولان نیز از دیگر مشکلاتی است که شهروندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع نیاز به رسیدگی و چاره اندیشی دارد.

انتهای پیام/

کلانشهر تهران ماشین محور شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار