سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح کرد؛

تحقق نقشه جامع علمی و نقشه سلامت توانبخشی و اجتماعی از اولویت‌ها

کمالی گفت: تحقق نقشه جامع علمی و نقشه سلامت در حوزه‌های مرتبط با توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی از ضرورت‌های این دانشگاه‌ است.

تحقق نقشه جامع علمی و نقشه سلامت توانبخشی و اجتماعی از اولویت‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد کمالی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراسم تکریم و معارفه‌ ریاست دانشگاه گفت: پیشینه تشکیل گروه‌های آموزشی نشان از این دارد که در هر برهه‌ای به رشته‌ای اقبال بیشتری بوده است و همین توجهات مقطعی مسبب رشد نا‌متوازن رشته‌های تحصیلی و مراکز پژوهشی در دانشگاه شده است.

وی گفت: خرسندم‌ که به عنوان ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بتوانم خدماتی را به جامعه و به خصوص افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها داشته باشم و خوشبختانه با آگاهی از شرایط و نیازهای تخصصی موجود در سازمان بهزیستی اهمیت این دانشگاه را نشان می‌دهد که با بروز رسانی برنامه و ارائه تدابیر جدید می‌توان در این عرصه گام‌های خوبی برداشت.

کمالی افزود: چند وجهی بودن دانشگاه و رشته‌هایی نظیر رفاه اجتماعی، علوم روانشناسی، روانپزشکی، علوم توانبخشی و پرستاری چهره متفاوتی را نسبت به سایر دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که باید در این عرصه نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  افزود: رشد کمی دانشجویان به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقابل رشد ناکافی زیر ساخت‌های دانشگاه ضعف بین بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، درمانی و توانبخشی نشان می‌دهد که باید برنامه منسجمی‌ داشته باشیم تا بتوانیم از  ظرفیت‌های بالقوه بیمارستان رازی به عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشکی کشور برای رشد و توسعه دانشگاه در حوزه سلامت و روان بهره بگیریم.

وی افزود: کمبود یا فقدان رابطه سازمان یافته با مراکز علمی، اجرایی، خدماتی به ویژه در بخش سلامت اجتماعی، توسعه خدمات اجتماعی، توانبخشی، درمانی برای جامعه هدف به خصوص افراد دارای معلولیت، ارتقای سطح علمی آموزشی استادان و دانشجویان در تکریم منابع انسانی( استاد، دانشجو و کارکنان) از برنامه‌های گوناگونی که آن را دنبال می‌کنیم.

کمالی اظهار کرد: با عنایت به مشکلات بخش آموزش اهتمام ویژه‌ای برای گسترش و ارتقای فرایند‌های آموزشی خواهیم داشت و ممکن است از گروه محور بودن به دانشجو محور بودن حرکت کنیم تا بتوانیم رشد متوازن گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی را فراهم کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحقق نقشه جامع علمی، نقشه سلامت در حوزه مرتبط با توانبخشی سلامت بهداشتی و روانی، گسترش مرجعیت علمی از طریق مجازی و واقعی، تقویت پژوهش و نوآوری و توجه به فناوری‌های توانبخشی از طریق مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر موضوعات پیش‌رو عنوان کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری سازمان یافته با نهادها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات سلامت اجتماعی، رفاه اجتماعی، توانبخشی که از تأکیدات وزارت بهداشت است را از دیگر اهداف خود عنوان کرد و بهره‌برداری آموزشی و پژوهشی با متولیان سلامت در عرصه‌های اجتماعی به منظور توسعه خدمات به جامعه هدف را بخشی از رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام /

اظهارات ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراسم معارفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار