در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خبر شیوع آنفولانزای مرغی در کشور تکذیب شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص نشر خبر شیوع آنفولانزای مرغی در کشور توضیحاتی داد.

از شایعه تا واقعیت در خصوص آنفلوآنزای مرغی در کشورعلیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آنفولانزای مرغی در طول 12 ماه سال در کشور از راه‌های مختلف در مرغداری‌ها بروز می‌کند. 

وی ادامه داد: شرایط کشور امکان بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را تشدید می‌کند و از سوی دیگر مهاجرت پرندگان از شمال به جنوب کشور می‌تواند این بیماری را افزایش دهد و این موارد  شرایط فعلی را تا حدی دشوار می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: توصیه ما به مرغداران این است که مراقبت‌های ویژه‌ای را اعمال کنند تا شاهد شیوع آنفولانزای مرغی در کشور نباشیم.

رفیعی پور اضافه کرد: خوشبختانه براساس ارزیابی‌های سالانه و جلسات هفتگی  که در ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ملی و استانی داشته‌ایم سویه جدیدی از این بیماری به کشور وارد نشده و اگر گزارشی هم بوده مربوط به سال گذشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند با آنفولانزا، به عنوان یک بیماری که صنعت بزرگ کشور را تهدید می‌کند،  مقابله کند و پیروز باشد. چرا که جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و نیروی انتظامی که  ورود و خروج خودروهای حمل طیور زنده را به عهده دارند، متحمل  وظیفه بزرگی هستند.

رفیعی پور یادآورشد: امیدواریم مرغداران در این فصل خطرناک مراعات و تمیدات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

شیوع آنفولانزای مرغی در استان تهران گزارش نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار