مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد؛

تسریع در ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر تسریع در ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان داشت: به منظور مقابله با بحران های غیرمترقبه مانند زلزله، ریزگرد، سیلاب‌ و آتش‌سوزی، طرح ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری در استان باید به سرعت تدوین و اجرایی گردد.

وی افزود: مدیریت بحران استان با بحران‌های مختلف درگیر است.

حاجی زاده تصریح کرد: بسیاری از مسایل غیر بحرانی در استان نیز گاهی تبدیل به بحران می شوند که این مساله اهمیت موضوع را نشان می‌دهد در واقع اگر مشکلات استان را کنترل نکنیم ممکن است به بحران‌های بزرگ تری ختم شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وجود گسل زلزله در رشته کوه های زاگرس در حوزه استان گفت: هر از گاهی شاهد زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی 4 ریشتر در برخی از شهرهای خوزستان هستیم که لزوم توجه به پیش بینی تدابیر و اقدامات لازم برای کاهش و کنترل پیامدهای ناشی از آن احساس می شود.

این مقام مسئول وجود چاه های نفت، استخراج نفت و نوع فعالیت‌های نفتی در استان را از عوامل موثر در وقوع زمین لرزه در استان دانست.

کیامرث حاجی زاده بر تاثیر صنایع بر زمین و هوای خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: در واقع می توان گفت که یکی از پیامدهای ناشی از استخراج نفت از لایه های زیرین زمین، تسهیل شرایط برای وقوع زمین لرزه است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان در 8 آذر سال جاری اذعان کرد: ضرورت برگزاری این مانور در مناطق حاشیه‌نشین احساس می شود، چراکه موجب می شود مسئولان استان از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.

حاجی زاده گفت: در نظر داریم با کمک جمعیت هلال‌ احمر استان در زمان سیل و بارندگی مانوری نیز در این حوزه برگزار نماییم.

لزوم تسریع در ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.