توصیه های بهداشتی به زائرین پس از بازگشت از عتبات عالیات

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با بازگشت زائران اربعین حسینی وتلاقی با دهه آخر صفر و زائران بارگاه حرم مطهر رضوی توصیه می شود پس از بازگشت استراحت کرده و از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد جعفر صادقی افزود: بروز مشکلات تنفسی ناشی از ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی است که در طول سفر ممکن است برای زائران اربعین ایجاد شود.

وی در مورد خردسالان وافراد سالخورده و یا کسانی که بیماریهای زمینه‌ای مانند دیابت دارند هشدار داد و گفت: این مساله می‌تواند برای این افراد مخاطره‌هایی داشته باشد. مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و مداوای به موقع از نظر عفونت ثانویه در پیشگیری از عوارض، موثر است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از دیگر بیماری‌های شایع میان زائران، بیماریهای گوارشی است که به علت عدم رعایت بهداشت مواد غذایی یا مصرف آب و نوشیدنی‌های غیربهداشتی رخ می‌دهد.

صادقی با اشاره به ورود خیل عظیم زائران ثامن الحجج به مشهد مقدس از آنها خواست با رعایت بهداشت فردی از شیوع بیماریهای گوارشی جلوگیری کنند.

وی گفت: شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون قبل از صرف غذا، بعد از توالت، بعد از بازگشت از زیارت اماکن متبرکه، قبل و بعد از آماده کردن غذا و بعد از تماس با مواد غذایی خام نقش مهمی در کنترل بیماریهای گوارشی دارد.

انتهای پیام// م.م

جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی با رعایت بهداشت فردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار