قطع ۱۵۰ اصله از شمشاد‌های نادر جنگل‌های بهشهر

بیش از ۱۵۰ اصله از شمشاد‌های نادر جنگل رستمکلای بهشهر به دستور شهردار رستمکلا قطع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر با اشتباه دانستن این تصمیم و اعلام بی خبری این نهاد از این تصمیم شهرداری، گفت: به دنبال قطع این درختان، دستور پیگرد قانونی و بازداشت شهردار صادر شد.

وی افزود: شهرداررستمکلای بهشهر در بازجویی ها، ضمن اعتراف به اشتباه اعلام کرد: به علت وجود جاده خاکی در مسیر شمشادستان، تصور می‌کرد برای توسعه پارک تحت مدیریت خود، می‌تواند این درختان را قطع کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: باید از مسئولان سال‌های گذشته پرسید که چرا مجوز ساخت این جاده را در مسیرشمشادستان صادر کردند.

باقری گفت: وظیفه نظارت بر قرقبانان با اداره منابع طبیعی است، اما وسعت ۳۸۰ هزارهکتاری جنگل بهشهر، کمبود نیرو و وجود جاده دسترسی به شمشادستان، نظارت مستمر بر این منطقه را سخت کرده است.

ملکان معاون فنی سازمان جنگلهای کشور درباره نحوه واگذاری این جنگل به شهرداری رستمکلا نیز افزود: با بررسی سوابق، مشخص شد هیچگونه واگذاری رسمی صورت نگرفته است.

وی افزود: بر اساس جلسات میان شهرداری، سازمان جنگل‌ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، مقرر شد طرح‌های اولیه و مراحل توسعه پارک مهربانرود به همراه روش اجرای طرح، به سازمان جنگل‌ها ارائه شود که تاکنون چنین طرحی ارائه نشده است بنابراین هیچگونه واگذاری نداشتیم.

از حدود ۲ میلیون هکتار جنگل شمال کشور، فقط ۷۲ هزار هکتار شمشاد است که جزو سرمایه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/آ

مرگ شمشاد‌های جنگل‌های بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار